A brüsszeli testület üdvözölte a lépést, ami közleményük szerint az európai nyomásgyakorlásnak köszönhető. A közösségi oldal egyebek mellett részletesen ismertetni fogja, hogy milyen, felhasználói adatokon alapuló szolgáltatásokat értékesít harmadik felek számára. Világosan közzéteszi emellett azt is, hogy a felhasználók hogyan szüntethetik meg a profiljukat, illetve a fiókok milyen okokból tilthatók le.
Ebből egyértelműen ki fog derülni, hogy a Facebook üzleti modellje keretében célzott reklámszolgáltatásokat értékesít a kereskedőknek a felhasználók profiljából származó adatok elemzésével.
„Ha a Facebook vissza akarja nyerni a fogyasztók bizalmát az elmúlt időszak botrányai után, akkor nem szabad bonyolult jogi szakzsargon mögé bújnia azt illetően, hogy miként keres milliárdokat az emberek adatain” – mondta Vera Jourová fogyasztóvédelemért felelős uniós biztos.
Az amerikai cég legkésőbb június végéig maradéktalanul eleget fog tenni világszerte az általa vállalt kötelezettségeknek, amit a bizottság ellenőrizni fog. Az Európai Bizottság és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságai tavaly arra kértek a Facebookot, hogy hozza összhangba felhasználási feltételeit az uniós joggal.
(MTI)