A Google március 19-én a San Francisco-i Game Developers Conference-en (GDC) jelentette be a legújabb, Stadia névre hallgató szolgáltatását, ami lényegében egy videojátékokra tervezett Netflix, ami lehetővé teszi, hogy játékkonzol, bivalyerős PC vagy laptop nélkül játsszunk játékokkal, lényegében bármilyen képernyővel rendelkező eszközön, köszönhetően a felhőben elvégzett számításoknak, amit a Google adatközpontjai végeznek majd világszerte. Az idén debütáló, de pontos megjelenési dátummal és előfizetési díjakkal még nem rendelkező Stadia szolgáltatásról itt írtunk bővebben.
A hét eleji bemutatón ugyanakkor az is kiderült, hogy a Stadia kínálatában nemcsak meglévő kiadók és fejlesztők programjai lesznek elérhetők (mint például a Doom Eternal), de a Google saját stúdiót is létrehozott Stadia Games néven, aminek az élére az Assassin’s Creed-szériát elindító Jade Raymondot nevezték ki. A keresőóriás stratégiájáról a Gamespot videojátékos szakportál megkérdezte Phil Harrison elnökhelyettest is, aki elárulta, hogy a frissen alapított fejlesztőcsapat által készített játékok Stadia-exkluzívok lesznek, azaz csak a Google szolgáltatásán keresztül lesznek elérhetők.
Habár a vállalat az új termékével olyan, a konzolbizniszben érdekelt cégeknek állít konkurenciát, mint a Microsoft (Xbox), a Sony (PlayStation) vagy éppen a Nintendo, a stratégiáját tekintve ugyanazt azt elvet követi, mint az említett gyártók: úgy igyekeznek majd magukhoz csábítani a felhazsnálókat, hogy olyan exkluzív játékokat kínál, amik csak a Stadián keresztül lesznek elérhetők.
Habár az kétségtelen, hogy a drága hardvert nem igénylő, felhőalapú szolgáltatás óriási előrelépés a számítógépekhez és konzolokhoz képest, ugyanakkor az még kérdéses, hogy a videojátékok terén komoly tapasztalattal azért nem rendelkező Google képes lesz-e olyan programokat letenni az asztalra, ami arra csábítja majd a hardcore játékosokat, hogy rendszeresen havidíjat fizessenek a Stadiáért.
Az Xbox One, a PS4 és a Nintendo Switch ugyan lemaradó technikának tűnhet, ugyanakkor amíg csak ezeken a platformokon lehet olyan programokkal játszani, mint a God of War, a Halo– és a Forza-sorozat, a The Last of Us, a Super Mario Odyssey, a Zelda: Breath of the Wild vagy éppen az új Pókember, addig a Microsoftnak, a Sonynak és a Nintendónak aligha kell aggódni a felhasználóbázisa miatt.