Tech

A frászt hozzák a gépek az első robothotel vendégeire

Komoly problémákba ütközött a japán Henn-na robothotel, az "alkalmazott" gépek felét le kell cserélniük, vagy egyszerűen kivonniuk a forgalomból. A legtöbbel az a probléma, hogy nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, de akadt olyan is, ami kifejezetten problémákat okozott a vendégeknél.

Japánban 2015 óta működik a Henn-na nevű robothotel, amelyben 243 gép igyekszik lesni a vendégek minden kívánságát. Mostanra azonban egyértelművé vált, hogy nem mindegyik robot felel meg a kritériumoknak, ezért megindult a leépítés – nagyjából a gárda felét kivonják a forgalomból.

A legtöbb robot egész egyszerűen nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a becsekkolást végző menedzser-velociraptor például rendszeresen nem ismerte fel a külföldi vendégek útlevelét és személyi igazolványát, ezeket a vendégeknek maguknak kellett fénymásolniuk vagy bevinniük a rendszerbe. De akadtak ennél nagyobb problémák is.

Fotó: Oleksandr Rupeta / NurPhoto

A Churi nevű személyi asszisztens például ugyan az egyszerű kérdésekre tudott válaszolni, és el is csevegett a vendégekkel, a környékről például képtelen volt információkat adni, és gyakran nem is értette, hogy mit kérdeznek tőle. A hotelben a szobákat nem szerelték fel telefonnal, hiszen annyira bíztak az asszisztens munkájában, hogy nem gondolták, szükség lesz rájuk, így a vendégek nagyon nehezen tudtak tájékozódni a környék látnivalóiról és a kikapcsolódási lehetőségekről. Churi ráadásul

gyakran felébresztette a vendégeket,

mert a horkolást olyan kérdésként értelmezte, amire nem tudott válaszolni. Ez azért több, mint ijesztő, főleg ha az ember pihenni szeretne.

Persze a Henn-na még így is rengeteg robotot fog alkalmazni, de nem olyan fontos szerepekre, mint eddig – a velociraptor és Churi például nyugdíjba vonul, de marad a zongoránál ülő robot, ami ugyan nem játszik soha egy dallamot sem, de legalább jól mutat, és megadja a hangulatot a futurisztikus hotelnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik