Tech játékteszt

Megint izgalmas lett a második világháború

A 2000-es évek eleje óta folyamatos csata zajlik a videojátékok piacán, háborús lövöldözős játékok versengenek egymással. Kezdetben ugye volt a Medal of Honor, később pedig érkezett a Call of Duty, és ezek harcába vert éket a 2002-ben megjelent Battlefield 1942. Idővel a MoH elhullott, a CoD-széria egyeduralmát pedig már csak a Battlefield-sorozat volt képes megszorongatni, ami közel kéttucatnyi folytatásával egyre népszerűbb lett. A legújabb, most megjelent fejezet a Battlefield V, ami  visszatért a gyökerekhez: a megunhatatlan második világháborúba.
Korábban a témában:

Bár a Battlefield-széria az elmúlt évek során egyre jobb eladásokat produkált (a csúcs a 2011-es Battlefield 3 lehetett), de a program készítői, a svéd DICE fejlesztőcsapat egyre inkább eltávolodott attól, amiért szerettük őket. Az elmúlt években egymás követték a fiaskók: a Battlefield 4 túl korai megjelenése, a Battlefront 2 problémás loot boxai, és nem szabad megfeledkezni a Battlefield: Hardline-ról sem –

mindegyik elég keményen felhergelte a vásárlókat.

Közben a Battlefield-játékok kiadója, az Electronic Arts sem lopta be magát a játékosok szívébe, ami legfőképp az extra fizetős tartalmaknak, azaz a DLC-knek köszönhető, illetve megemlíthetjük még a SimCity körüli problémákat is. Ez a történet végül odáig jutott, hogy többször megválasztották őket a világ legrosszabb vállalatának, ami elég szép teljesítmény, ha figyelembe vesszük, hogy fegyvergyártók és bankok is indulnak a versenyen. Szóval a gamereket jobb nem felbőszíteni, főleg akkor, ha a részvényeket is szeretné magasban vagy legalább stabilan tartani egy kiadóóriás – igen Blizzard, most rád gondolok.

Ebből kifolyólag a Battlefield V megjelenését hatalmas elvárások előzték meg, és ezt érezték az alkotók és a kiadó is: éppen ezért újra visszatértek a második világháborúba, elhagyták a sokak által gyűlölt, fizetős Premium szolgáltatást (aminek megvásárlásával újabb kiegészítőtartalmakat kaphattak a játékosok a megjelenést követő egy éven át), és igyekeztek szinte minden nap videós fejlesztői naplókban nyugtatgatni a közönséget, hogy minden a legnagyobb rendben lesz.

Mostanra kijelenthető, hogy sikerült kiköszörülni a cégek hírnevén esett csorbát, a játék ugyanis legalább olyan szórakoztató lett, mint a 3. rész. Szóval mindenki nyugodjon meg, a Battlefield V jó lett.

A RÉGI DOLGOKBÓL MÁR NEM MARADT SEMMI?

A BFV felhasználja az előző részek jól működő elemeit, de közben próbál visszakanyarodni azon gyökereihez, amik naggyá tették a sorozatot. Az idei Call of Duty-val szemben például tartalmaz egyjátékos kampányt, amiben úgynevezett háborús történetek (War Stories) képében kapuk ízelítőt a második nagy világégés egy-egy ismeretlenebb szeletéből.

Elvileg utálni kéne, de mégis szeretjük az új Call of Dutyt
Hiába nincs benne hagyományos single player mód, a Call of Duty Black Ops 4 szórakozttaó játék, ami megéri az árát.

Ellátogatunk Norvégiába, részt veszünk a francia fronton harcoló katonák küzdelmében, valamit az észak-afrikai konfliktus egy-egy pillanatát is újrajátszhatjuk, persze szigorúan csak egy egyszerűbb, látványos lövöldözés szintjén, ahogy azt egy akciódús videojátéktól várható.

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a Battlefieldet ezúttal is a tálalás, a látvány és a hanghatások teszik kiemelkedővé, amiről a DICE saját fejlesztésű, és azóta már megannyi EA-játékban bizonyított grafikus motorja, a Frostbite 3 gondoskodik. Elég csak a legutolsó játékelőzetest megpillantani, és már sejthető, hogy itt bizony sem robbanásokban, sem hangulatos lövöldözésekben nem fogunk szűkölködni.

Amit ebben a videóban látunk, bár nagyon jól összevágott jeleneteket követik egymást, az tényleg maga a játék, magyarán: ez tényleg így néz ki. De a szemkápráztató akcióorgia mit sem érne, ha a Battlefield V nem tartalmazna egy kivételesen jó többjátékos módot, ami most is szerves részét képezi a csomagnak. Ezen a területen a lényeg nem sokat változott, azaz még mindig hatalmas, akár 64 játékost is megmozgató csatákban vehetünk részt, ahol harckocsikkal, repülőgépekkel és gyalogosan küzdhetünk egymás ellen, miközben különféle célokat kell elérni.

A legnépszerűbb játékmód, a Conquest mellé most kapunk egy Grand Operations nevű játszóteret is, ahol több fázison keresztül, feladatokat teljesítve kell győzelemre segíteni a csapatunkat – lényegében keveredik a Rush, a Conquest és a Frontlines játékmód. Itt is különféle karakter-specializálók közül választva harcolhatunk, tehát megbújhatunk orvlövészként egy ablakban, onnan próbáljuk szedegetve le az ellenfeleket, de akár szanitécként is gyógyítjuk/éleszthetjük újra a bajtársainkat.

A játék nem csak gyönyörű, de végre igazán élvezhető is – Fotó: Electronic Arts

Ez utóbbi azért is csábító, mert így képesek lehetünk felvenni a harcot a 15-16 éves, kivételes reflexekkel rendelkező tinikkel, akik úgy tudnak minket fejbe lőni 150 méterről, hogy csak két pixelt látunk belőlük –

így ha csak pontszámgyűjtésről van szó, még simán van esélyünk.

Pontot kapunk a gyógyításért, vagy a fedezékek felépítéséért (ami ráadásul újdonság), ha pedig szerencsénk van, akár le is lőhetünk valakit, ami csak hab a tortán. A csapatjáték mindig is fontos részét képezte a szériának, ám ezúttal még inkább kiéleződik a program ezen aspektusa. A játékosok négyfős szakaszokba tömörülhetnek (fontos, hogy mindig legyen szakaszunk), és egymást támogatva juthatnak el egyik pontról a másikra, lőhetik keresztül magukat az akadályokon. Nem túlzás kijelenteni, hogy amelyik fél szakaszai jobban összedolgoznak, azok végeznek győztesként egy egy kör végén.

Különböző szerepkörökben próbálhatjuk ki magunkat – Fotó: Electronic Arts

MINDEN ESTE HÁBORÚ

A hangulat és a főbb játékelemek tehát maradtak a régiek, de apróbb, jelentős változások történtek az előző részekhez képest, amit a visszatérő játékosok nagy örömmel fogadtak. Újra oda lövünk, ahova célzunk (furcsának hangzik, de a Battlefield 1-ben ez nem így volt), bővült a katonák mozgásrepertoárja: már kúszhatunk háton, sprintelhetünk guggolva, magasból leugorva pedig továbbgurulhatunk.

Ezeknek hála végre ismét olyan érzés lőni, futni és harckocsit vezetni, mint a kiváló Battlefield 3-ban. Kikerült a játékból a sokakat bosszantó spottolás (megjelölhettük az ellenséget, hogy pontosan hol van), visszatértek a jó öreg fegyver- és járműfejlesztések, a különféle fegyverkiegészítések és festések, valamint kapunk napi kihívásokat, amiket többnyire úgy szerezhetünk meg és teljesíthetünk, ha minél többet játszunk egy adott karakterosztállyal, vagy használunk egy bizonyos fegyvert.

A Battlefield V csatái a legendás harmadik részt idézik – Fotó: Electronic Arts

Ez a terület is sokkal mélyebb, ezáltal pedig izgalmasabb lett, mint az előző Battlefield-játékban, vagy a Star Wars: Battlefront 2-ben volt. Különösen jó hír továbbá, hogy később további tartalmakra is számíthatunk (mint pl. a Tides of War mód), amikért ezúttal nem szükséges még egy játék árát kifizetni.

Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy hiába november 20. a Battlefield V hivatalos megjelenési dátuma, a játék egyes elemei csak decemberben vagy jövőre lesznek elérhetők. Ilyen a négyfős kooperatív mód, valamint a manapság nagy népszerűségnek örvendő Battle Royale mód, amit itt Firestormnak hívnak. Még két hetet kell várni az egyszemélyes kampány utolsó fejezetére, a gyakorló lőtérre és a járműfestésekre is, így hiába csúszott októberről novemberre a megjelenés,

mégsem sikerült időben elkészülni a végleges változattal.

Ennek ellenére érdemes beruházni a Battlefield V-be, ugyanis jelenleg is bőven kínál szórakozást azok számára, akiket vonz a virtuális háborúzás. A játék eszméletlenül jól néz ki, a hangulat magával ragadó, és mire megunjuk a jelenleg kínált lehetőségeket, befutnak a további tartalmak, amikért végre nem kell újra fizetni. Veteránoknak és a sorozattal ismerkedőknek is ideális, viszont érdemes hozzá összecsődíteni pár barátot, hiszen együtt játszva jelentősen megnő az élvezeti érték.

Környei Krisztián (Chris)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Image: 73886068, Ola Rosling interj˙, Place: Budapest, Hungary, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.