Tech

A kínaiak még mindig pofátlanul lopnak, de nem lehet haragudni rájuk

Tajpejben már teljes gőzre kapcsolt a 2018-as Computex, ahová a világ minden tájáról sereglettek össze a különböző kütyügyártók, hogy a látogatók elé tárják a portfóliójuk új, de akár régebbi készülékeit is. Az első pár nap mindig a nagyobb cégek zárt körben tartott bejelentéseiről szól, a június 5-én indult, több helyszínen zajló tényleges kiállításon pedig a nagy nevektől (Nvidia, Dell, Acer, Asus stb.) kezdve az Európában sosem hallott kis cégekig mindenki megtalálható.

Brutálisan erős és egész egyedi az Asus új telefonja
Konkrét réteget céloznak meg vele, valószínűleg nagy sikerrel.

Az apró standokkal rendelkező gyártók között szép számmal találhatunk kínai cégeket is, akiknek a portékáját végigböngészve azért hamar világossá válik, hogy hiába hasítanak az olyan innovatív vállalatok, mint a Huawei, a DJI vagy a Xiaomi, azért mellettük bőven akadnak még olyan versenyzők, akik

vezető márkák termékeinek lekoppintásából igyekeznek megélni.

Ilyen a sencseni székhelyű Evomotion is, ami egészen pofátlan módon nyúlta le a Gear 360 nevű 360 fokos Samsung kamera koncepcióját: a Wunder360 névre keresztelt kütyü konkrétan ugyanúgy néz ki, mint a dél-koreai cég kütyüjének tavalyi verziója. Ugyanaz a forma, ugyanolyan kijelző, még a felvétel gomb is pontosan ott van, mint a Samsung termékén, és természetesen a funkciók is megegyeznek: 360 fokos felvételek készíthetők 4K felbontásban, 3040×1520 pixeles videók rögzíthetők 30 fps mellett, szintén 360 fokban, és adott az ilyen típusú élő közvetítés lehetősége is.

Jópofa ez a 360 fokos kamera, de pénzt nem adnánk érte
Menő a 360 fokos képek és videók készítése, de az új Samsung Gear 360 még nagyon messze van a tökéletestől.

A legnagyobb különbség a két termék között, hogy a Samsung kamerájának lencséi valamivel nagyobbak, illetve az ár, hiszen a Wunder360 nagyjából 100 dollárral (~27 000 Ft) kerül kevesebbe, mint a Gear 360.

Tökéletes kínai másolat – Forrás: Birkás Péter / 24.hu

Az Evomotionre viszont a nyilvánvaló lopás miatt sem tudok haragudni, hiszen a marketingjük például sokkal jópofább, mint amit a Samsung vezényelt le vélhetőleg több millió dollárból. Nekem legalábbis ne mondja senki, hogy a kitűző, amin a Wunder 360 a Taipei 101 felhőkarcoló előtt pózol egy medvével, az nem imádnivaló. Még menő sála és oldaltáskája is van a kamerának – ha már a saját ötletek terén nem erősek a kínaiak, legalább a kreatívok összeszedték magukat.

A kitűzők azért cukik – Forrás: Birkás Péter / 24.hu

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik