Az utóbbi hónapokban a Facebook kapcsán egyre inkább előtérbe került a közösségi médiával kapcsolatos függőségek problémaköre, aminek hatására a Google múlt héten bejelentette az Android P rendszer pár olyan funkcióját, amelyekkel a felhasználó könnyebben korlátokat szabhat a kijelző előtt töltött idejének.
A keresőóriáshoz csatlakozik az Instagram is, a képmegosztó mobilappjának forráskódja arról árulkodik, hogy a szolgáltatásba bekerül a Usage Insights eszköz, amin belül a felhasználók statisztikákat nézhetnek meg azzal kapcsolatban, mennyi időt töltenek az appban és milyenek a használati szokásaik. A platformon egy új kommentelési felületet is tesztelnek, amin egyszerűbb lesz elérni az emojikat és a @ jelet a barátok megjelölésére.
„Annak megértése, hogy az emberekre miként hat az online töltött idő, rendkívül fontos, és minden cégnek felelőssége, hogy őszinte legyen ebben a kérdésben. Mi is a megoldás részesei szeretnénk lenni, és komolyan vesszük ezt a felelősséget.” – mondta el az Instagram szóvivője a TechCrunchnak, amikor megerősítették az eszköz létezését.