A nyár elején, konkrétan június 12. és 14. között esedékes az idei Electronic Entertainment Expo, avagy az E3, a világ legnagyobb videojátékos expója, ahol a kiadók és fejlesztők mutatják be a legújabb, legtöbbször még készülő portékáikat. Az eseményre természetesen az Xbox brand mögött álló Microsoft is készül, akik külön blogbejegyzést szenteltek annak, hogy már nagyon készülnek a fantasztikus új játékaik leleplezésére, természetesen bejelentések nélkül, illetve helyet adtak egy kis önfényezésnek is.
Utóbbi főleg azért érdekes, mert olyan eredményekkel büszkélkednek, hogy a tavaly ilyenkori időszakhoz képest a konzol játékosainak száma 13%-kal nőtt, míg a gépeladások 15%-kal, és egyébként is, 600 000 új barátság született a Looking for Group opciónak hála, továbbá 1,2 millió klub alakult az Xbox Live-on.
Mindez szép és jó, de valójában csak konkrétumok nélküli sikerbizonygatás, hiszen a Microsoft évek óta nem közöl hivatalos adatokat arról, hogy pontosan miképp teljesít az Xbox One a piacon, azaz nem lehet tudni, összesen hány gépet értékesített a vállalat a legújabb konzoljaiból. Persze nem volt ez mindig így, hiszen a cég évekkel ezelőtt még büszkén hirdette, hogy túl vannak a tízmilliós eladáson, aztán egyszer csak megszakadtak a hasonló bejelentések.
Mindez arra vezethető vissza, hogy a konkurens PS4 sikeresebb az Xbox One-családnál. A Sony nemrég közölte, hogy 76 milliónál is több gépet értékesítettek, a Microsoft eredményeiről pedig azt beszélik a piaci elemzők, hogy az Xbox One már túl lehet a 40 millión, de még nem közelítette meg az 50-et – hivatalos adat ugyan nem áll rendelkezésre, de az elég beszédes, hogy konkrétumok helyett százalékokkal dobálózik a cég, olyan időszakhoz viszonyítva, amiről szintén nem álltak rendelkezésre pontos számok.
A Microsoft az előző konzolgeneráció (Xbox 360, PlayStation 3) idején még sikerrel konkurált a Sonyval, de a 2013-ban bemutatott Xbox One nem tudott lépést tartani a közel 100 dollárral olcsóbb PlayStation 4-gyel, amit évekkel később csak tetézett az Xbox-exkluzív játékok hiánya, amin az sem segített jelentősebben, hogy a redmondi cég piacra dobta a valaha készült legerősebb konzolt, az Xbox One hardveresen felturbózott változatát, az Xbox One X-et.
Miközben a Sony egyre jobb játékokat ad ki, és közel dupla annyi eladással büszkélkedhet, mint a Microsoft, addig a Nintendo is szépen kapaszkodik fel. A Wii U csúfos buktája után a japán cég nemrég hozta nyilvánosságra, hogy már 17,8 milliót értékesítettek a Nintendo Switch-ből, ami ugyan kevésnek bizonyulhat az Xbox One feltételezett 40 milliójához képest, de a Microsoft gépe ezt 4 év alatt érte el, míg a Nintendo a saját eredményét nagyjából 14 hónap alatt. Ha a japánok képesek lesznek tartani ezt a tempót, akkor könnyen lehet, hogy az Xbox visszaszorul a harmadik helyre a konzolok versenyében.