Az elmúlt hetekben a Facebook történetének legnagyobb botrányától volt hangos az internet, és az ügy kapcsán sokakban felmerült, hogy miért is gyűjt rólunk adatokat a legnagyobb közösségi oldal. A válasz egyszerű: a megszerzett információ alapján sokkal könnyebb eljuttatni a releváns hirdetéseket a felhasználókhoz, a hirdetőknek ez tetszik, a hirdetésekből befolyt pénzből pedig működtethető a rendszer, van profit, nem mellesleg a felhasználóknak így nem kell fizetni az egészért egy fityinget sem.
Az említett botrány miatt Mark Zuckerberg még egy kongresszusi meghallgatáson is részt vett, ahol érintőlegesen utalást tett arra, hogy a legnagyobb közösségi oldal talán gondolkodik egy fizetős verzión – erre utal legalábbis, hogy válaszában Zuckerberg úgy reagált az egyik szenátor kérdésére, hogy a Facebooknak mindig lesz egy olyan változata, ami ingyen elérhető az emberek számára.
![Ennyibe kerülne a fizetős Facebook 1](https://s.24.hu/app/uploads/2018/04/063_944363528-4-e1523386890985.jpg)
De vajon mennyibe kerülne egy fizetős verzió, ahol nem lennének hirdetések az erre pénzt áldozni hajlandó felhasználók számára? Erre a kérdésre kereste a választ egy elemző, aki végül arra jutott, hogy nagyjából havi 11-14 dollár, azaz 2750 és 3500 forint közötti összegbe kerülne, ha reklámmentesen szeretnénk használni a legnagyobb közösségi oldalt.
Mindez persze csak feltételezés, és egyelőre semmi jele, hogy a Facebook komolyan fontolgatná, hogy bevezeti a fizetős modellt. Ugyanakkor ez az elemzés pont elég arra, hogy elgondolkodjunk: vajon hajlandóak lennénk fizetni nagyjából 3000 forintot azért, hogy többet ne kerüljenek elénk hirdetések és szponzorált tartalmak (és ezzel együtt nagyobb biztonságban legyenek az adataink)?