Az elmúlt hetekben a Facebook történetének legnagyobb botrányától volt hangos az internet, és az ügy kapcsán sokakban felmerült, hogy miért is gyűjt rólunk adatokat a legnagyobb közösségi oldal. A válasz egyszerű: a megszerzett információ alapján sokkal könnyebb eljuttatni a releváns hirdetéseket a felhasználókhoz, a hirdetőknek ez tetszik, a hirdetésekből befolyt pénzből pedig működtethető a rendszer, van profit, nem mellesleg a felhasználóknak így nem kell fizetni az egészért egy fityinget sem.
Az említett botrány miatt Mark Zuckerberg még egy kongresszusi meghallgatáson is részt vett, ahol érintőlegesen utalást tett arra, hogy a legnagyobb közösségi oldal talán gondolkodik egy fizetős verzión – erre utal legalábbis, hogy válaszában Zuckerberg úgy reagált az egyik szenátor kérdésére, hogy a Facebooknak mindig lesz egy olyan változata, ami ingyen elérhető az emberek számára.
De vajon mennyibe kerülne egy fizetős verzió, ahol nem lennének hirdetések az erre pénzt áldozni hajlandó felhasználók számára? Erre a kérdésre kereste a választ egy elemző, aki végül arra jutott, hogy nagyjából havi 11-14 dollár, azaz 2750 és 3500 forint közötti összegbe kerülne, ha reklámmentesen szeretnénk használni a legnagyobb közösségi oldalt.
Mindez persze csak feltételezés, és egyelőre semmi jele, hogy a Facebook komolyan fontolgatná, hogy bevezeti a fizetős modellt. Ugyanakkor ez az elemzés pont elég arra, hogy elgondolkodjunk: vajon hajlandóak lennénk fizetni nagyjából 3000 forintot azért, hogy többet ne kerüljenek elénk hirdetések és szponzorált tartalmak (és ezzel együtt nagyobb biztonságban legyenek az adataink)?