Tech

Meghátrált a Facebook, győzött a józan ész

A legnagyobb közösségi oldal nem kísérletezik tovább, a felhasználói visszajelzésekre alapozva véget vetnek az eddigi legértelmetlenebb fejlesztésüknek: nem lesz két külön hírfolyam a Facebookon.

Eddigi legértelmetlenebb funkcióját vezette be a Facebook
A második hírfolyamot jól el is rejtették, de meg is találja a felhasználó: kinek van ennyi ideje nézelődni?

Még tavaly októberben számoltunk be arról, hogy Mark Zuckerbergék bevezették a Felfedező hírfolyamot, aminek lényege, hogy egy második hírfolyamot is kapunk a megszokott mellé. Ide azon oldalak tartalmai kerülnek, amiket ugyan nem lájkoltunk, de érdeklődési körünk és ízlésünk alapján érdekesnek találhatunk, mindeközben a hagyományos hírfolyamban maradnak az ismerősök és az általunk követett oldalak tartalmai, valamint a szponzorált bejegyzések.

Hat országban – Srí Lankán, Bolíviában, Szlovákiában, Szerbiában, Guatemalában, és Kambodzsában – azonban ennél is tovább ment a Facebook: az ottani felhasználók ugyanis a hagyományos hírfolyamban csak ismerőseik bejegyzéseit, valamint a közéjük ékelt szponzorált tartalmakat látták, semmi mást – a követett oldalak posztjai is a másodlagos hírfolyamba csorogtak.

Ez a megoldás gyakorlatilag senkinek sem tetszett, sőt csak az álhírek terjedéséhez vezetett, viszont győzött a józan ész, hiszen a Facebook ma hivatalosan is bejelentette, hogy a felhasználók körében végzett kutatás eredményeként befejezik a kísérletezést, és nem lesz dupla hírfolyam.

Az emberek nem akarnak két különálló hírfolyamot.”

– mondta Adam Mosseri, a Hírfolyamért felelős fejlesztő. „A felmérésünk során a felhasználók jelezték, hogy nem elégedettek a megoldással, és a két különálló hírfolyam nem segítette azt sem, hogy több tartalmat lássanak a barátoktól és a családtagoktól.”

A különálló hírfolyamok persze csak az említett hat országban hoztak jelentős változást, a tartalomszolgáltatók viszont fellélegezhetnek, hiszen a Facebook döntése alapján nem kell attól tartani, hogy úgy visszaesik az oldalak látogatószáma, mint azokban az országokban, ahol a tesztet végezték.

A Bolíviai Página Siete például is arról számolt be, hogy a tesztidőszak indulása után 20 százalékkal esett vissza a kattintások száma, egy kambodzsai szerkesztő pedig arra lett figyelmes, hogy az újítást követően a Facebookról teljesen eltűntek a politikai tartalmak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik