Tech
An iphone with a facebook login screen is seen with a striked out facebook logo in the background in this photo illustration on September 22, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)

Eddigi legértelmetlenebb funkcióját vezette be a Facebook

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2017. 10. 19. 11:38

Eddigi legértelmetlenebb funkcióját vezette be a Facebook, egy Felfedező hírfolyam névre keresztelt másodlagos feed, ahol olyan oldalak tartalmait láthatjuk, melyeket nem követtünk be. A funkciót jól elrejtették, de ha megtaláljuk, akkor is melyik felhasználónak van arra ideje, hogy két folyamot nézegessen?
Korábban a témában:

Mobilon és asztali webes felületen is élesedett a Facebook legújabb fejlesztése, a Felfedező hírfolyamnak (Explore Feed) nevezett alternatív feed, melynek célja, hogy a felhasználók olyan oldalak érdekes tartalmait is felfedezhessék, amiket nem követnek.

Ezt a TechCrunch szúrta ki először, majd a cég is megerősítette közleményben:

Egy népszerű cikkekből, videókból, képekből álló komplementáris folyamot kezdünk el bevezetni, ami automatikusan arra a személyre szabott élményre épül, ami számukra érdekes lehet. Több embertől hallottuk, hogy szeretnének egy könnyű megoldást olyan releváns oldalak felfedezéséhez, amelyeket még nem követtek be.

Forrás: 24.hu

Az újítás mindegyik platformon eléggé eldugott helyre került az Események, Oldalak, Csoportok és más opciók alá temetve. Webes böngészőben a Felfedező hírfolyam a bal oldali menüsorban kapott helyen a Felfedezés menü alatt, és a Továbbiak gombbal nyitható le.

A Facebook iOS-es appjában szintén a Felfedezés menüpont alatt található, androidos alkalmazásban pedig a Beállítások – Kedvencek közé került.

ANDROIDON A BEÁLLÍTÁSOK KÖZÉ KERÜLT. Forrás: 24.hu

A Felfedező hírfolyam olyan cégektől és médiaoldalaktól ajánl posztokat, amik másképp nem kerülnének a szemünk elé, ezeket az alapján válogatja ki az algoritmus, hogy milyen témájú oldalakat kedvelünk és hogy barátaink körében mi népszerű.

A cél egyértelmű: rávenni a felhasználókat arra, hogy minél több időt töltsenek az oldalon, és ugyan bár a másodlagos hírfolyamban egyelőre még nem láttunk hirdetést, a Facebooknak egy újabb monetizációs csatorna lehet – idővel valószínűleg itt is megjelennek majd.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.