Nem is olyan rég még arról írtunk, hogy a mágnesszalagos magnókazetták épp a reneszánszukat élik, de ettől függetlenül a technika fejlődése bizony komoly nyomot hagy a fizikai adathordozók világán, főleg a zenei vonalon. Kazettákat már tényleg csak a legritkább esetben találhatunk a nagyobb boltokban, és nagyon úgy tűnik, hogy hamarosan a CD-lemezek is csak emlékek lesznek.
Erre utal legalábbis, hogy a Billboard magazin értesülései szerint az Egyesült Államok egyik legnagyobb áruházlánca, a Best Buy július 1-ig az összes boltjában eltünteti a polcokról az optikai adathordozót, méghozzá örökre. Habár a cég nem kommentálta ezen értesüléseket a zenei lap forrásai szerint nem ez a kereskedelmi lánc lesz az egyetlen, aki megszabadul a CD-ktől, a szintén rengeteg áruházat üzemeltető Target ugyanis csak egyre szigorúbb feltételek mellett hajlandó lemezeket árulni.
A lépés első sorban a zenei lemezeket érinti, és az említett cégek döntései egyáltalán nem meglepők, hiszen amíg 2001-ben Amerikában még 800 millió CD kelt el, addig 2017-re ez a szám közel 90%-al csökkent, hiszen tavaly már csak 89 millió példány kelt el az üzletekben, köszönhetően az olyan, egyre népszerűbb zenestreamelős szolgáltatásoknak, mint a Spotify vagy éppen az Apple Music.
Mindez egyelőre csak az Egyesült Államokban hoz jelentős változást, ugyanakkor ha a legnagyobb üzletláncok teljesen kiszállnak az értékesítésből, az akár már rövid távon is a CD-lemezek eltűnéséhez vezethet, nem csak az óceán túloldalán, de Európában és a világ többi részén is.
Illusztráció forrása: ThinkStock