Tech
MADRID, SPAIN - OCTOBER 18: A DC Super Hero character is seen during "The Art of the Brick: DC Super Heroes" Exhibition at the Fernan Gomez Centro Cultural de la Villa in Madrid, Spain on October 18, 2016. The exhibition called "The Art of the Brick: DC Super Heroes" with 120 figures of superheroes done by Nathan Sawaya will be on display at the Fernan Gomez Centro Cultural de la Villa from September 22nd to February 12th.

 Burak Akbulut / Anadolu Agency

60 éves a világ legjobb játéka

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2018. 01. 29. 09:37

Korábban a témában:

Január 28-án lett 60 éves az egyszerű ötlet, hogy egy műanyag kocka belsejébe rögzítő csöveket tegyenek, ezzel megalkotva a világ egyik legizgalmasabb és legmeghatározóbb játékát, a LEGO kockát. A LEGO ugyan már 1949-ben elkezdett műanyag kockákat gyártani, de csak kilenc évvel később,

1958-ban született meg az általunk ma ismert LEGO kocka.

A vállalat több éves kísérletezéssel jutott el az ikonikus dizájnhoz, amin azóta sem változtattak. Az egyedülálló forma, és hat évtizednyi minőségre és biztonságra törekvés gondoskodik arról, hogy a 60 év különbséggel készült kockák is összeilleszthetők legyenek egymással.

A cég alapítója, Ole Kirk Kristiansen 1949-es első építőjátéka „Automatikusan Rögzülő Kockák” névre hallgatott, de négy évvel később a nevet megváltoztatták, így született meg a LEGO Mursten (a LEGO kocka dán megfelelője), és öt színben lehetett kapni: fehér, piros, sárga, kék és zöld.

A kockák üregesek voltak, így illeszkedési erejük is korlátozott volt.

A gyerekek tudtak belőlük építeni dolgokat, de azok darabokra hullottak, ha megmozdították őket vagy az építmény megbillent. Míg a gyerekek a csövecskék nélküli kockákkal játszottak, a LEGO-nál egyre nagyobb erőkkel keresték az összetartó erő javításának kulcsát – egészen 1958-ig, amikor tökéletesítették a jelenlegi LEGO kocka formát.

A KÉP KATTINTÁSRA MEGNŐ!Forrás: LEGO

„A LEGO játékélmény mozgatórugója a képzelet és a kíváncsiság, a lelke pedig maga a LEGO kocka: összerakni a kockákat, majd szétszedni őket újra meg újra úgy, hogy annak csak a képzelet szabhat határt. Ez segíti a fiatal elméket abban, hogy nyitottak maradjanak, folyamatosan kutassanak és fejlesszék az olyan 21. századi készségeket, mint amilyen a kreativitás, az együttműködés és a problémamegoldás” – mondta Julia Goldin, a LEGO Csoport marketingvezetője.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.