Még alig telt el két hét az idei évből, máris felütötte a fejét egy olyan netes őrület, ami – tegyük hozzá joggal – sokakat megrémiszt. A Tide Pod Challenge néven ismertté vált kihívás abból indult ki, hogy a sokak által ismert mosószermárka kapszulái úgy néznek ki, mintha ínycsiklandozó édességek lennének.
Az interneten terjedni kezdtek olyan fotók, amik gusztusos ennivalóként állítják be a mosószert, és a sokak által humorosnak gondolt mémhullám még a kanadai Egészségügyi Minisztérium figyelmét is felkeltette, akik fontosnak érezték, hogy reagáljanak a jelenségre.
Az emberek viszont nem álltak meg a fotók készítésénél, most már ott tartunk, hogy meg is eszik a kapszulákat, és ezt nevezik Tide Pod Challenge-nek, mikor valaki videóra veszi, hogy elfogyaszt egyet a nyilvánvalóan veszélyes és az egészségre káros kémiai anyagokat tartalmazó labdácskákból.
Mivel csak idén már legalább 39 esetről tudni (átlagosan évente szokott ennyi lenni), mikor a gyors hírnévre vágyó fiatalok beszálltak az őrült kihívásba, a legnépszerűbb videomegosztó, a YouTube bejelentette, hogy töröl minden olyan mozgóképet, aminek köze van a Tide Pod Challenge-hez, ezzel segítve, hogy minél hamarabb vége legyen az ilyen videók terjedésének.
Korábban a Tide mosószermárkát birtokló Procter & Gamble is külön közleményben jelezte, hogy a legnagyobb közösségi média felületekkel együtt dolgoznak azon, hogy a Tide Pod Challenge-hez kapcsolódó veszélyes tartalmakat minél előbb eltüntessék az érintett felületekről.