Tech

Hibrid meghajtású repülőn dolgozik az Airbus

A teljesen elektromos gépkocsik már nem a jövőt jelentik, hanem a jelent, a kanyarban már itt vannak a szintén elektromos meghajtású kisgépek, ugyanakkor az utasszállító repülőgépek esetében jelenleg még nem reális, hogy pusztán megújuló energia segítségével emelkedjenek a levegőbe.

A hagyományos üzemanyagos motorokat az elektromos megoldásokkal keresztező hibrid viszont egyáltalán nem elképzelhetetlen, és az Airbus már egy ilyen prototípuson dolgozik, méghozzá nem is egyedül, hanem a Siemens és a Rolls-Royce közreműködésével.

Forrás: Airbus

A három vállalat közösen igyekszik tető alá hozni az E-Fan X névre keresztelt gépet, aminek az alapja egy Airbus BAe 146, amiben az egyik hagyományos turbinát 2 MW-os elektromos motorra cserélik, és ha az első tesztek sikerrel járnak, akkor egy második hasonló szerkezet is kerülhet a gépre.

A közösen dolgozó cégóriások terve szerint az E-Fan X akár már 2020-ban a levegőbe emelkedhet, és a trió abban bízik, hogy a prototípusból hosszú távon egy olyan gép készülhet, ami alkalmas lesz kereskedelmi járatnak, ezzel csökkentve a légitársaságok üzemanyag-fogyasztását, a költségeket (ami jelentkezhet a jegyárakban), és ami sokkal fontosabb, a környezetre káros emissziót.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik