Tech

Szárnyal a cég, ami felveszi a harcot a légitársaságokkal az utasok helyett

250 millió forint tőkebefektetést kap a légitársaságok szolgáltatásával kapcsolatos panaszok érvényesítésére szakosodott Flight Refund. A startup szerződött ügyfeleinek száma meghatszorozódott az elmúlt évben, és a jelenleg 11 országban jelen lévő magyar vállalkozás a tőkeinjekciónak köszönhetően további nemzetközi terjeszkedést tervez.

Magyarországon is egyre ismertebb tény, hogy az EU szabályainak megfelelően – a vis maior helyzetektől eltekintve – kártérítés illeti azokat a légi utasokat, akiknek repülőjárata több mint 3 órát késett, el sem indult, vagy a légitársaság túlfoglalása miatt nem fértek fel az adott járatra az elmúlt öt évben.

A fogyasztói tudatosságot erősítette a 2012-ben családi startup-ként indult, de mára nemzetközileg is versenyképes Flight Refund, ami összesen 250 millió forint tőkebefektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Növekedési Befektetési programja keretében.

A törvényileg 250 és 600 euró (77-186 000 forint) közötti kártérítési igény képviseletére és beszedésére szakosodott cég

szolgáltatása iránt a tavalyhoz képest tízszer annyian érdeklődtek idén, a szerződött ügyfelek száma pedig meghatszorozódott. A dinamikus fejlődés eredményeként a magyar startup immár több mint 100 millió forint követelésállományt kezel a légitársaságokkal szemben.

HOGY MŰKÜDIK?

A panaszos utasnak csak regisztrálnia kell a Flight Refund oldalán a járat információit megadva. A szakértői csapat megvizsgálja az ügyet, eldönti, hogy az adott járat problémája a légitársaság miatt következett-e be. Három nap alatt értesítik az utast, hogy elvállalják-e az ügyet, és innen kezdve neki a várakozáson kívül semmi tennivalója. Az elvállalt eseteket 98 százalékos sikerrátával fejezik be – a cég ezért 30 százalékos sikerdíjat számol fel, még abban az esetben is, ha netán többletköltséget jelentő pereskedésig fajulna az ügy.

A magyar jogi utaskisérő sikerét segítette a légiforgalom töretlen növekedése is Európában. 2016 novembere óta közel 35 millió fel- és leszállást regisztráltak az Európai Unió repterein, közülük több mint 131 ezer volt problémás, azaz a törölt, vagy a 3 óránál többet késő járat. Az európai trendeknek megfelelően a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren is rekordszámú forgalmat regisztráltak szeptemberben: összesen 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti légi kikötőből.

Forrás: Flight Refund

Az első kilenc hónapban a forgalom csaknem elérte a tíz-, év végére várhatóan meghaladja a 13 milliót. A magyar főváros esetében tavaly november óta összesen 510 olyan járatról lehet tudni, ahol valamilyen gond volt: 199 esetben késett a gép, 311-et pedig töröltek.

A Hiventures-től kapott kockázati tőke felhasználásával a Flight Refund a közép-kelet-európai piaci jelenlétének megszilárdítása mellett, Romániában, Máltán és Spanyolországban nyit irodát. Illetve céljaik között szerepel további nemzetközi üzleti partnerek és iparágak bevonása az együttműködésbe.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.