Tech

Belgium nekimegy az olyan játékoknak, mint a Star Wars: Battlefront II

Ahogy arról a múlt héten mi is beszámoltunk, a Belgian Gaming Commission vizsgálatot indított az olyan játékokkal kapcsolatban, mint a Star Wars: Battlefront II és az Overwatch, ahol a játék árán felüli összegért úgynevezett loot boxokat lehet vásárolni, amikből aztán véletlenszerűen hullanak különböző, a játékban felhasználható digitális tárgyak.

LOOT BOX A STAR WARS BATTLEFRONT II-BENForrás: Electronic Arts

Jelen esetben pedig gyorsan őröltek a hivatali malmok, hiszen a holland nyelvű VTM Nieuws beszámolója szerint már le is zárult a vizsgálat, és a bizottság döntése alapján

a megvásárolható, véletlenszerű tartalommal bíró loot boxok a pénzt és az addikciót keverik, éppen ezért szerencsejátéknak minősítendők.

Az ügyben megszólaló belga igazságügyi miniszter, Koen Geens azt is hozzátette, hogy „a szerencsejáték és a videojátékok keverése, kifejezetten fiatalabb korban, veszélyes a gyerekek mentális egészségére”.

A bizottság pedig nem a levegőbe beszél, hiszen a holland portál értesülései szerint az Európai Unió keretein belül igyekeznek kidolgozni egy olyan szabályozást, ami megtiltja a videojátékokban a szerencsejátékra hajazó loot box rendszerek üzemeltetését.

Hogy ez pontosan mit jelent majd az ilyen megoldásokat tartalmazó videojátékokra vonatkozóan, az egyelőre nem világos, de ehhez kapcsolódó érdekes adalék, hogy az Electronic Arts pont a megjelenés napján kapcsolta ki azt a lehetőséget a játékában, hogy valódi pénzért lehessen olyan digitális valutát venni, amivel a fentebb említett loot boxokhoz lehetett hozzájutni – mindezt viszont nem a belga vizsgálat, hanem rajongói felháborodás nyomására tették.

A Star Wars is lehet unalmas és átláthatatlanul zavaros
Két évvel a kudarcot valló első rész után megérkezett a Star Wars: Battlefront II, a videojáték, amihez a megjelenés előtt óriási reményeket fűztünk. Az idei epizód előrelépés a vérszegény elődhöz képest, de még így is jelentős csalódás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik