Tech

Botrány miatt hátrált meg az egyik legnagyobb játékkiadó

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 11. 17. 12:41

Korábban a témában:

Az Electronic Arts a világ egyik legnagyobb játékkiadója, aminek az istállójába olyan videojátékok tartoznak, mint a Sims-sorozat, a Battlefield-címek, a Need for Speed-széria, vagy éppen a mai napon megjelent Star Wars: Battlefront II.

Az EA botránya ráadásul pont az utóbbi játékhoz kötődik, és akkor robbant ki, mikor fény derült a lövöldözős játék mikrotranzakciós rendszerére. A Battlefront II fő attrakciójának számító multiplayer módban az olyan nagynevű hősöket, mint Luke Skywalker, Darth Vader, Yoda, Rey vagy Darth Maul csak jókora mennyiségű játékon belüli valutával, úgynevezett kristályokkal lehet megnyitni.

Ilyen kristályokat szerezhetünk szimplán játékkal, illetve a kiadó eredeti tervei szerint a játékban szerepelt egy mikrotranzakciós rendszer, tehát valódi pénzért vehettünk kristályokat, amivel aztán megnyithatóvá váltak a játékmenetbeli előnyt biztosító erősebb karakterek, illetve olyan ládák, amikből jobb képességeket és fegyvereket biztosító cuccok potyogtak.

Ez a rendszer nem ismeretlen a videojátékok világában, viszont a játékosokat felháborította, hogy ha nem hajlandóak kristályt vásárolni, akkor egyetlen hős megnyitásához akár 40 óra játék is szükséges lehet, illetve az előnyöket biztosító ládák megszerzése sem megy egyik pillanatról a másikra.

Az online lövöldözős programok között ugyan még ez megoldás sem számít akkora újdonságnak, az Electronic Arts viszont elkövetett egy hibát: a megjelenés előtt álló játék negatív sajtóját látva úgy döntött, hogy csökkenti az erősebb hősök megnyitásához szükséges kristályok számát.

A MEGJELENÉS NAPJÁN MÁR NEM LEHET KRISTÁLYOKAT VENNI A JÁTÉKBANForrás: Electronic Arts

Ez persze csak olaj volt a tűzre, hiszen azonnal megjelentek az olyan cikkek, amik azzal vádolták a kiadót és a fejlesztőket, hogy azt sem tudják, mit csinálnak, és a Battlefront II körüli zűrzavar már a hivatalos premier előtt megjelenő játéktesztek értékeléseit is befolyásolni kezdték, így az Electronic Arts péntek reggelre virradóra úgy döntött, hogy ideiglenesen kiveszi a játékból a mikrotranzakciós lehetőséget.

A különböző karakterek és ládák tehát még mindig kristályokba kerülnek, viszont ezt a valutát valódi pénzért vásárolni jelenleg nem lehet, csupán a különböző játékmódokat nyúzva lehet szerezni őket. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindig így is marad, de a kiadót meghátrálásra kényszerítő botrány jól mutatja, hogy az egyre elterjedtebbé váló fizetős rendszerek nagyon vékony jégnek számítanak, főleg akkor, ha meglehetősen átgondolatlan és igazságtalan módon akarják letolni a játékosok torkán.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Németh Sándor: Előfordult, hogy a szocialisták zsaroltak

Kommentek

THE ASSASSINATION OF GIANNI VERSACE: AMERICAN CRIME STORY "The Man Who Would Be Vogue" Episode 1 (Airs Wednesday. January 17, 10:00 p.m. e/p) -- Pictured: Edgar Ramirez as Gianni Versace. CR: Jeff Daly/FX
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.