Tech
Sonic Mania_20170811152248

Húsz éve nem játszottunk ilyen jót a világ leghíresebb sünijével

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 09. 24. 12:00

Júniusban volt 26 éve, hogy Sonic, a kék színű sündisznó felbukkant a Sonic the Hedgehog című videojátékban, ami az eredeti megjelenés idejében csak a Sega Mega Drive konzolokra volt elérhető. A süni azóta 25-nél is több programban bukkant fel, de olyan játékélményt már sosem biztosított, mint a ’90-es években megjelent epizódokban. Egészen mostanáig.
Korábban a témában:

Az augusztusban megjelent Sonic Mania meglehetősen furcsa videojáték, egyszerre nevezhető újnak és réginek, lévén a fejlesztéssel megbízott Christian „Taxman” Whitehead és csapatai (a PagodaWest Games és a Headcannon) a ’90-es években megjelent első három Sonic The Hedgehog-epizód és a Sonic & Knuckles-játékok vizuális- és hanganyagait felhasználva készítettek vadiúj programot.

A Sonic Mania egyértelműen a legnagyobb rajongókat célozza,

és tudatosan áraszt retro hangulatot: a PS4-es, Xbox One-os, PC-s és Nintendo Switch-es verziókat elindítva olyan érzésünk támad, mintha újra egy Sega Mega Drive előtt ülnénk, és a nosztalgikus élményt azzal járathatjuk a csúcsra, ha bekapcsoljuk, hogy még az ultramodern tévénken is megjelenjenek a rég elfeledett interlace csíkok.

VISSZA AZ ALAPOKHOZ

Műfaját tekintve a Sonic Mania hű a negyed évszázados eredetihez, így egy 2D-s platformjátékról beszélünk, ahol összesen 12+1 világ várja, hogy teljesítsük őket. Minden zóna két nagyobb részből áll, és akik játszottak az első négy Sonic-játékkal, azoknak rengeteg terep azonnal ismerős lesz.

Forrás: SEGA

Az elérhető világok közül mindössze négy teljesen új, viszont a többit sem úgy kell elképzelni, hogy az alkotók fogták, és szimplán átemelték őket a fentebb említett részekből. Az inspiráció persze onnan származik, a dizájn és a pályaelemek is, viszont a pályák „remixelve” kerülnek elénk, azaz teljes egészében újra lettek alkotva, így

azok számára is rengeteg újdonságot rejtenek, akik már becsukott szemmel játsszák végig a régi részeket.

Maga a játékmenet ugyanakkor semmit nem változott: a választott karaktert (Sonic, Tails, Knuckles) irányítva az a cél, hogy minél gyorsabban és minél látványosabban teljesítsük az előttünk álló szakaszt. Utunk során gyűrűket gyűjtünk, ezek birtokában még túléljük az ellenfelekbe ütközést, ha viszont nincs nálunk egy sem, akkor a hősünk elveszít egy életet.

Forrás: SEGA

A pályákon természetesen rengeteg rejtett terület és extra gyűjtögetnivaló (smaragdok és kék labdák, UFO üldözés) található, a nagyobb szakaszok végén pedig le kell győznünk a Doctor Eggman által ránk szabadított főellenfeleket. A 12+1 pálya teljesítése nem gyerekjáték, hiszen a Sonic Mania nemcsak a régi látványt és a játékmenetet tartotta meg, de a ’90-es évekre jellemző nehézséget is, így a játék felétől

tényleg egészen izzasztó menetekre számíthatunk.

Az igazán menő arcok persze mindig a játék 100%-os teljesítésére hajtanak, és nekik lehet örvendetes hír, hogy a Sonic Maniá-t csak akkor lehet kimaxolni, ha háromszor teljesítünk minden szakaszt, ugyanis a régi/új pályák úgy lettek megalkotva, hogy egyes részeik csak a két extra karakter (Tails, Kunckles) különleges képességeivel legyenek elérhetők.

A retro-Sonic ugyanakkor nemcsak szimpla egyjátékos módot kínál, hiszen játszhatunk időre a Time Trial megmérettetésekben, van kooperatív mód, ahol ketten összejátszva teljesíthetjük a szakaszokat, illetve megnyitható a szintén két játékost igénylő Mean Bean minijáték is, ami nagyon ütletesen a Dr. Robotnik’s Mean Bean Machine című programot idézi meg.

A Sonic Mania egyébként nemcsak azért szól a legnagyobb rajongóknak, mert visszanyúl az alapokhoz, hanem azért is, mert tele van olyan kikacsintásokkal és easter eggekkel, mint amilyen az említett Mean Bean minijáték. Aki végig követte Sonic közel harminc éves karrierjét, az rengeteg olyan utalást fog találni, ami garantáltan mosolyt csal az arcokra.

RETRO, DE MÉGIS MODERN

Habár a látvány tényleg a 16-bites korszakot idézi, a Sonic Mania esetében igazi spriteművészettel van dolgunk, hiszen a grafika hiába hajaz az első Sonic-játékokra (vagyis inkább a játékról élő emlékeinkre), ennek ellenére is szuperül fest, még egy 55 colos 4K-s okostévén is.

Fotó:24.hu/Karancsi Rudolf
Senki nem gyárt praktikusabb tévét a Samsungnál
A Samsung felső kategóriában kiemelkedő tévékkel csábítja a vásárlókat. de most azt néztük meg, hogy a cég mit nyújt a középkategóriás készülékek szegmensében.

A színpompás világok, a gyönyörűen animált karakterek és az egyszerre ismerős, de mégis új pályák viszont nemcsak veszettül jól néznek ki, de úgy játszhatunk rajtuk, mint Sonic-játékkal még soha. A képfrissítés Xboxon, PlayStationön és PC-n is 60 képkocka másodpercenként, így a profik olyan elképesztő és látványos száguldást/harcot hajthatnak végre,

amire korábban még tényleg nem nagyon volt példa.

Ahogy azt a cikkünk elején is említettük, a Sonic Mania elsősorban azokat célozza, akik már húsz éve is a világ leghíresebb sündisznójával keltek és feküdtek, viszont ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy nem lehet szórakoztató a fiatalabb generáció számára. Az eredeti Sonic-játékok hangulatát és játékmenetét visszahozó „feldolgozás” szórakoztató és kihívásokban gazdag program, ami húsz euróért olyan mennyiségű tartalmat kínál, amivel hetekig simán le tudjuk kötni magunkat.

A Sonic Mania augusztus 15-én jelent meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre, kizárólag digitális formában, 20 euróért. A PC-s verziót augusztus 29. óta lehet megvásárolni hasonló formában és áron. Tesztünk a PS4 Prós változat alapján készült.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.