Tech

Pixel Sand: mit keres egy atombomba egy erdőben?

A mai nap hatvannégyezer dolláros kérdése: vajon mit csinál vajon egy MacGyver típusú fazon az erdőben? A helyes válasz az, hogy „amit akar”, ezt pedig élőben el is játszhatjuk a Pixel Sand-ben.

Az elmúlt hónapok egyik legjobb fúzióját adja a Steamen beszerezhető, független fejlesztésű Pixel Sand. Ha emlékszünk azon böngészőből futtatható vagy mobiljátékokra, amelyekben színes pixelzuhanyokat tudtunk húzni az ujjunkkal és minden szín más anyagot jelképezett a tűztől a sáron és vízen keresztül a növényzetig és a termonukleáris nanotöltetig (ilyen volt például a Falling Sands, World of Sand, Powder Toy és társai), akkor jó nyomon haladunk, csak kombináljuk ezt egy történettel is felszerelt platformerjátékkal, illetve az Alchemy-klónok játékmechanizmusával (amikben különféle természetben előforduló alapelemeket kellett összekombinálni komplexebb elemekké).

Meg keverjünk hozzá némi 8-bit esztétikumot, mert a világ minden dolga jobb úgy. (Minden. Dolga. Jobb. Úgy.)

A Pixel Sand-nek szerepjátékokat idéző története van: Vuhrne nevű hősünkkel gyűjtögethetjük a felhasználható elemeket egy folyamatosan elénk kerülő, rossz szóviccekben bővelkedő tündértől, amiket utána gond nélkül használhatunk: tűzzel, vízzel, égig érő paszullyal, homokkal vagy egy rovarirtó fegyverrel próbálhatunk rendet bontani (vagy éppen teremteni) az első pályát képező erdő közepén.

Első pár próbálkozásunkból rá fogunk jönni, hogy mindent össze kell párosítanunk mindennel, ugyanis az ilyen vadkísérletek adhatják a legnagyobb szórakozási lehetőséget. (Amikor rájövünk, hogy az első főellenséget pontosan mivel és hogyan is kell eliminálnunk, ott kezdjük el majd érezni, hogy milyen szabadságfokunk van, illetve hogy mennyire pihentek voltak a fejlesztők.)

A játék 5 euroba kerül jelenleg a Steamen, és ezért nem csupán 8 pályányi játékot kapunk, hanem moddolási lehetőséget (hogy a rajongók még több pályát, elemet, ellenfelet és abszurditást pakolhassanak a játékba) és egy pályaszerkesztőt is, amelyben minden kreativitásunkat kiélhetjük és ahol minden elemet kombinálhatunk minden mással is – úgyhogy aki egy vegylaborként értelmezhető Mario World-pályát akarna összehozni, minden lehetősége és eszköze adott hozzá.

Verdikt: ilyen árért ilyen szórakoztató játékot ennyi opcióval nem nagyon fogunk kapni, a modolási lehetőség meg hosszú-hosszú hetekre biztosíthatja a szórakozást, úgyhogy a Pixel Sand a rovat teljes támogatását élvezi.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik