Ha mindig is ki akartad próbálni, hogy milyen fizetés nélkül távozni egy boltból, akkor az Amazon ezt hamarosan lehetővé teszi. És még csak nem is fognak lecsukni miatta.
A cég híres kísérletező kedvéről, elég csak az Echora, vagy bármelyik táblagépére gondolni.
Bemész, vásárolsz, kimész, ennyi!
Az Amazon Go üzletbe az ember szépen besétál, bepakolja a kinézett árut, és egyszerűen kisétál. Ennyi. Nem kell sorban állni a pénztárnál, keresgélni az aprót, várni a kínosan lassú vevőtársainkra, esetleg az eladóra, hanem minden automatikusan történik.
Ez így eléggé sci-fi, pedig minden további nélkül megvalósítható, és az Amazon meg is valósította. A cég azért minden részletbe nem avat be bennünket, mindössze annyit árul el, hogy az üzlet minden négyzetcentiméterét kamerák, szenzorok figyelik, amibe beletartoznak maguk a vásárlók is. És persze a boltot bemutató videóban felsorakoznak az annyira divatos, mesterséges intelligenciával kapcsolatos kifejezések (deep learning), amelyekről nem is olyan régen értekeztünk bővebben.
Nyilván vannak itt olyan, legfeljebb jól hangzó technológiák, mint a sensor fusion, meg a computer vision, amelyekből arra lehet következtetni, hogy az üzlet beltere egy összefüggő vonalkód leolvasó hálózat lehet. A belépő vásárló elsőként a mobilján futó alkalmazással azonosítja magát, és innen kezdve minden mozdulata figyelve van.
Mindenki jól jár, de főleg az Amazon
A termékeket tarthatja a kezében, beteheti a táskájába, hátizsákjába, a rendszer mindent látni fog, és amikor kilép, máris elkészül az összesítés, az összeget pedig levonják a számlájáról. Mindezt az Amazon Just Walk Out technológiának nevezte el, és tényleg erről van szó: csak sétálj ki és meg is vagyunk.
2000 fizikai boltot szeretne nyitni a közeljövőben csak az Egyesült Államokban), ami nem meglepő, hiszen a valamit valamiért elvet a digitális korban már meg kellett szoknunk.
A boltba most még csak az Amazon alkalmazottjai léphetnek be egy tesztüzem keretén belül, de ha minden jól megy, akkor jövőre megnyitják a nagyközönség előtt is. Ha ez megtörténik, akkor a vásárlók kényelme mellett az Amazon is komoly adatmennyiséget gyűjthet be az ügyfelek vásárlási szokásairól (főleg, hogy összesen