A Volkswagennél tavaly szeptemberben robbant az emissziós bomba, és az egyébként monumentális méretekkel rendelkező céget arra kényszeríti, hogy másféle stratégiával álljon hozzá az elkövetkezendő évekhez, ez pedig nem lehet más, csakis az elektromosság. Ennek első lépcsője egy új VW modell, ami teljesen elektromos, és Volkswagen I.D. névre hallgat. Persze elektromos autóból már van jó néhány, de a tervezett új autó egy kifejezetten fontos területen mutatna többet a versenytársainál.
A jármű néhány héttel ezelőtt már felbukkant néhány promóciós célt szolgáló képen, illetve szerdán mutatkozott be a prototípus a Párizsi Autószalonon. Egy Golf méretű hatchbackről van szó, melyben 125 kW-os elektromos motor biztosítja a haladást, nulla emisszió mellett, és ez a német gyártó első olyan autója, mely teljes egészében arra a moduláris platformra épül, melyet Modular Electric Drive-ként emlegetnek arrafelé. Ami azonban még fontosabb, hogy elvileg az I.D. akár 600 kilométeres távolságok leküzdésére is alkalmas egyetlen töltéssel, ami már a hétköznapokon kívüli használatban is megállja a helyét.
Sokkal több konkrétumot azonban még nem tudni, ami nem is csoda, hiszen az autó csak 2020-ban jelenne meg az utakon, míg a távolabbi tervek szerint 2025-re már önvezető kivitel is készülne belőle. Áráról jelenleg csak annyi ismert, hogy egy hasonló erővel felruházott dízel Golféval lehet azonos szinten, bár ennek ellentmond az, hogy a Mashable szerint ez 30 000 dollárt (körülbelül 8,25 millió forintot) jelent, és ennyiért már igencsak csúcstámadó Golfot kapni. Ráadásul ez az ár a tengerentúlra vonatkozik, ki tudja, mennyi lenne ebből, míg az I.D. elér hozzánk.
A Párizsi Autószalon Volkswagenes sajtóanyagából az is kiderül, hogy a tömeggyártáshoz közel jár az e-Golf egy új generációja, mely nagyjából 300 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, ami hazai viszonyok között elég lehet egy családi kirándulásra is. A pletykák szerint ez a variáns valamikor novemberben jelenhet meg.