Tech

Alkoholmámorba fulladhat az önjáró autók világa

A sofőr nélküli autók ötlete napjaink egyik legizgalmasabb technológiája, egyben az a terület, aminek még nagyon sok kell, hogy beérjen. Az elemző cégeket ez nem akadályozza meg abban, hogy…nos, elemezzék azokat a forgatókönyveket, amelyek az önvezető autók elterjedése megával hozhat.

És nem, nem arról van szó, hogy majd mennyivel kevesebb baleset lesz, vagy esetleg az elektromos, vagy hibrid meghajtású gépkocsik mennyivel kevesebb terhet rónak a környezetre. Hanem arról, hogy mennyivel fogunk több alkoholt inni annak örömére, hogy végre egy buli után következmények nélkül a saját autónkba ülhetünk, és haza is juthatunk.

onvezeto_auto_alkohol_stanley

A gondolattal a Morgan Stanley munkatársai játszottak el, akik globálisan vizsgálták, hogy mi történik akkor, ha az önjáró autók megjelenése miatt a sofőrök hetente egy itallal többet fogyasztanának el, mint addig.

Ez alapján 98 milliárd dollárral nőne az alkoholos italok világpiaca,

ami egészen elképesztő szám, főleg akkor, ha figyelembe vesszük, hogy ez még egy visszafogott becslés.

Más vélemények szerint a sofőr nélküli autók elterjedése mellett a közösségi személyszállítás (RIP Uber) is előre fog törni, ezért a heti egy ital plusz sokkal több is lehet, ami megtöbbszörözheti az így is elég komoly összeget. Mindez színtiszta elmélet, amivel el lehet játszogatni, de elég sok tényezőnek passzolnia kell, hogy mindez megvalósuljon.

Egyelőre például nem tudjuk, hogy az önjáró autóval való utazást hogyan szabályozzák majd a törvények, hiszen könnyen előfordulhat, hogy még utasként sem szállhatunk be ittasan egy ilyen járműbe. Erre elég nagy esély van, nem beszélve arról a rengeteg szabályozatlan körülményről, amit még rendezni kell az egész területen. A Morgan Stanley 2025-re teszi az önvezető autók tömeges elterjedését, így addig maradnak a hagyományos módszerek és legalább a májunk is kap néhány plusz évet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik