A Bloomberg információi szerint március közepén jelenik meg az új alkalmazás az okostelefonokra, kihasználva az azokban található GPS-t, hogy megtudják, ki merre jár. Ez alapján az új szolgáltatás a tartózkodási hely, és alapján célzott reklámokkal bombázza majd a felhasználókat, valamint megmutatja melyik ismerősök vannak a közelében.
A már több mint egymilliárd telefonos felhasználóval rendelkező Facebooknak ez komoly bevételt jelenthet. A személyiségi jogokkal és fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezeteknek pedig újabb lehetőséget, hogy a személyes adatokkal szerintük nem eléggé óvatosan bánó céget kritizálják.
A közösségi oldal eddig is figyelte az okostelefonos felhasználóinak a mozgását a GPS alapján, de csak akkor, ha ezt a felhasználó külön engedélyezte, és csak akkor jegyezte meg a koordinátákat, ha valaki üzenetet vagy képeket töltött fel. Az új alkalmazás azért lehet problémás, mert folyamatosan működni fog benne a nyomkövető, akkor is, ha a felhasználó nem használja a Facebook alkalmazást – írta a Bloomberg az alkalmazást jól ismerő céges forrásokra hivatkozva.
A Facebook szóvivője nem kommentálta az információkat.