Az IBM elmondása szerint a világ jelenlegi forgalomirányító központjai egy esetleges baleset okozta dugóra vagy előre meghatározott lépésekkel, vagy spontán döntések sorozatával tudnak csak reagálni – képtelenek azonban számításban venni a múlt- és jövőbeli forgalmi mintákat. Itt jön be a képbe az a technológia, amelyet elsőként a franciaországi Lyonban próbálnak ki.
A Decision Support System Optimizer (DSSO) névre hallgató rendszer valósidejű adatokkal dolgozik, képes észlelni az esetleges baleseteket, előrejelezni ezen balesetek hatását a forgalomra, majd felajánlani a probléma lehető legjobb megoldását. A lámpál és forgalomirányítás feletti végső döntés tehát az ember kezében marad, de a Southamptoni Egyetem hasonló témájú kutatásából már kiderült, hogy ez egyelőre nem is baj.
A rendszer egyébként nem csak a pillanatnak él: a megoldási javaslatok kialakítása során az algoritmusok figyelembe veszik a korábbiakban sikeresnek ítélt megoldásokat. A lyoni polgármester meggyőződése, hogy ezzel a módszerrel a város képes lehet előre látni és akár el is kerülni a forgalmi dugókat. Ti üdvözölnétek egy ilyen rendszert itthon?