Míg a válaszadók 81 százalékának nem lenne azzal gondja, ha a sarki élelmiszerbolt a korábbi vásárlásaik alapján személyre szabott kuponokkal kínálná meg, addig a fogyasztóknak csupán 61 százaléka érzi úgy, hogy rendben van, ha az Amazon.com a korábbi vásárlások és böngészések alapján kínál termékeket.
Érdekes módon, mikor a Google csinálja ugyanezt – vagyis a korábbi keresések és online tevékenység alapján jelenít meg reklámokat -, azzal már csak a felhasználók 41 százaléka nem elégedetlen, míg a Facebook esetében csupán az emberek 33 százaléka nem érez semmilyen problémát.
Ha belegondolunk, a sarki közért és az internetes oldalak gyakorlatilag ugyanazt csinálják, az emberek jelentős többsége valamiért mégis a boltra bízná adatait – pedig a sarkon pontosan tudják, hogy kik vagyunk, míg az interneten (még ha lenne is esély az azonosításra) eltűnhetünk a tömegben.
Ti kire bíznátok adataitokat? Az internetre vagy a sarki zöldségesre?