A mindössze nyolcéves vállalat 24,5 ezermilliárd forintos értéke majdnem elég arra, hogy megelőzze a világ második legnagyobb élelmiszer-ipari üzletét, a jelenlegi formájában 1965 óta működő PepsiCo Inc.-t, amelyhez a Pepsin kívül olyan márkanevek tartoznak, mint a 7Up, a Gatorade, a Lipton teák (egy része) és a Lay’s és Cheetos chipsek.
Tagadhatatlan, hogy az internetes cégek körében az eddigi legnagyobb értékű részvénykibocsátásnak lehettünk szemtanúi, s bár annyi pénzről van szó, hogy Dagobert bácsi is megirigyelné, érdemes kontextusba helyezni a Facebook “forintosított” méretét.
Az információtechnológia valódi gigászai továbbra is a Google (értéke 196 milliárd dollár), a Microsoft (értéke 246 milliárd dollár) és az Apple (értéke 496 milliárd dollár), ez utóbbi egyébként nemcsak a legértékesebb márka, de egyesek szerint már “túl nagy” a piac számára.
A közösségi oldalt azonban alulértékelni sem szabad, hiszen a szintúgy mindenütt jelenlévő McDonald’s az amerikai tőzsdén például “csak” 91 milliárd dollárt ér, míg a – szintúgy mindenütt jelenlévő – Disney “csak” 78 milliárdot.