A Bloomberg jelentése arra mutat rá, hogy a filmek követik a zenék sorsát, a médiafogyasztók szép lassan átállnak a lemezekről az online megoldásokra.
A piackutatók előrejelzése szerint a DVD-k és Blu-ray lemezek eladása visszaesik a tavalyi 2,6 milliárdos darabszámról 2,4 milliárdra, míg az online megtekintések száma a 2011-es 1,4 milliárdról 3,4 milliárdra ugrik – ez utóbbi számok ráadásul csak a legális letöltéseket jelölik -, vagyis a DVD-k 2012-ben várhatóan alulmaradnak. S bár a prognózis csak az Egyesült Államokra vonatkozik, a trend globális terjedése megállíthatatlannak tűnik.
Az USA-ban a lemezek hanyatlásáért leginkább az olyan szolgáltatások népszerűsége felel, mint (az itthon egyelőre nem elérhető) Netflix és Amazon.com Prime előfizetése – amellett, hogy kényelmesebb a digitális felhőben böngészni a széles kínálatot, mint elmenni és fizikailag megvásárolni egy filmet, fontos szempont az is, hogy míg egy-egy streamelt moziért átlagosan 0,51 dollárt fizettek a fogyasztók, addig egy-egy lemez átlagosan 4,72 dollárba került.