Hárommillió még gombócból is sok, de hogy kontextusba helyezzük a dolgot, ez a szám “csak” egyetlen millióval marad el az iPhone 4S első hétvégéjétől – persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a táblagép egy funkcionálisan kötöttebb, ráadásul drágább eszköz.
Az új iPad – így, szám nélkül – elődeihez képest azonban megdöbbentő eredménnyel büszkélkedhet. Az első iPadnek 80 napra volt szüksége a hárommilliós eladási küszöbhöz, az iPad 2-nek pedig 28 nap – ez utóbbi az első hétvégéjén “csak” egymillió példányban kelt el. Igaz, a képet ebben az esetben az torzítja, hogy míg az iPad 2-t induláskor kizárólag az Egyesült Államokban lehetett beszerezni, addig az új iPad egy tucat nagy piacon nyitott egyszerre.
Ahhoz képest, hogy az új iPaddel kapcsolatban ugyanazt a kritikát fogalmazták meg, mint a legutóbbi iPhone-nal szemben – miszerint csak apróbb fejlesztésről van szó, nem elég nagy a technológiai ugrás -, a táblagép egészen jól muzsikált. Ilyen számok mellett a Google-nak és a Microsoftnak fel kell kötnie a gatyáját.