Előző év októberében MC Hammer – a Can’t touch this című örökzöld atyja – bejelentette, hogy egy új típusú keresőt szeretne az online piacra dobni – s bár a WireDoo névre hallgató keresőmotort továbbra is tesztelik, végleges változata a rapper ígérete szerint abban tér majd el az elődöktől, hogy nemcsak a megadott kifejezésekre keres rá, hanem megpróbál asszociálni is.
Nos, amennyiben MC Hammer a siker legapróbb reményét szeretné fenntartani, érdemes sietnie, mivel a Wall Street Journal szerint a Google úgy döntött, újragondolja, mit jelent az online keresés, keresőjét pedig megpróbálja úgy átalakítani, hogy az ember emberi nyelven tudjon keresni, keresőkifejezések helyett egész mondatokkal.
Ha mondjuk rákeresünk arra, hogy Budapest, a “szemantikus keresés” segítségével már nemcsak a szót tartalmazó legjobb oldaleredményeket dobná vissza a Google, hanem – hasonlóan MC Hammer ötletéhez – a kifejezéshez asszociálható adatokat is, így például a város területét vagy lakosságának számát. Ráadásul, ha valamelyik adat hiányozna a Google saját tudástárából, egyéb honlapokról próbálná meg összeszedni.
A WSJ írása kifejti, hogy a Google reményei szerint egy olyan kereső, ami “ért” az emberi nyelven nem csupán könnyebben használható, hanem a felhasználók számára van annyira szimpatikus, hogy azok tovább maradjanak az oldalon és nagyobb eséllyel kattintsanak a célzott hirdetésekre.
Az előbb felvázolt, lehetséges módosításokat a Google nem kívánta kommentálni.