A digitális táblák, a 3D-oktatás és táblagépek korában megdöbbentő és figyelemreméltó, hogy az informatikai fejlesztések (egyik) szívének is tekinthető Szilícium-völgyben van egy Waldorf-intézmény, amely elveti a digitális oktatás ötletét. Ami ennél is meglepőbb, hogy a világszerte ismert informatikai vállalatok helyi dolgozói előszeretettel járatják ide gyermekeiket.
Az iskola ugyanis elsősorban a fizikai aktivitásra és kreatív feladatokra koncentrál, míg a számítógépekről azt gondolja, hogy korlátozza a kreatív gondolkodást, a megfelelő testmozgást és az emberi kapcsolatokat. Ezzel pedig úgy tűnik, az informatika királyai is egyetértenek.
Néhány szülő elmondása szerint 8-10 éves gyermekeik még nem láttak online keresőmotort. Annak fényében meg tudjuk érteni, hogy a Google és az internet szó szerint módosítja nemcsak a gondolkodásunk, de az agyunkat is – ráadásul a legtöbb felhasználó szerelmes az iPhone-jába.
Az üzenet tehát az, hogy az oktatás és a számítástechnika nem keverendő. Ez alól nyilván kivételt jelent a számítástechnika oktatása.