Az információ két szempontból erős: egyrészről sokkal nagyobb, mint az eredeti iPad megjelenésének eladási száma (2 nap alatt 3-szor annyi); másrészről a vásárlók 70%-a az Apple szempontjából új vásárlót jelentett.
A Best Buy üzletlánc pénteken már közölte, hogy néhány boltjaiban az árusítás megkezdése után 10 perccel már kifogytak a készletekből. A roham akkora volt, hogy volt olyan kisasszony, aki a sorban elfoglalt első helyét 900 dollárért (cirka 180 ezer forintért) tudta értékesíteni – ami azt jelenti, hogy a sor újbóli kiállása után az ő iPad 2-ese ingyen volt.
Az Apple tájékoztatása szerint a táblagép első sorozatából tavaly áprilisban több mint 300 ezer darab kelt el az első napon, 15 millió az első kilenc hónapban.
Az új széria példányait 499 és 829 dollár között vehetik meg az érdeklődők, az ár a régi, a gép viszont sok fejlesztéssel büszkélkedhet, még ha ezek nem is forradalmiak.
Az Egyesült Államok után március 25-től többek között Mexikóban, Új-Zélandon, Spanyolországban és más európai országokban kezdik meg a külsejében is némileg megújult táblagép árusítását.
Addig is a szürke piacon kétszer annyiért lehet hozzájutni, mintha az ember megvárná az iPad 2 hivatalos érkezését.
AJÁNLOTT LINKEK:
Egymilliónál több eladott darab – angolul (Reuters)
A vásárlók 70%-nak nem volt még – angolul (Mashable)
Első benyomások – angolul (Mashable)
A szürke piac virágzik – angolul (Gizmodo)