A délután fél kettőkor, országszerte jelentkező problémák a T-Mobile-előfizetők jelentős részének megnehezítették az életét. Azóta sem derült ki, hogy minek a függvényében érintett egyeseket, míg másoknak fel sem tűnt a leállás, vagy mitől függött, hogy hálózaton belül/kívül mennyire sikerült telefonálni.
Az immáron biztos, hogy a szélsőséges időjárás volt a gond okozója – a szélvihar megrongált egy (vagy több) átjátszóállomást és a 3G hálózat egyik elosztóberendezését is.
A mobilszolgáltató Twitteren és Facebookon próbálta tájékoztatni a kisebb-nagyobb felháborodásokkal érdeklődő előfizetőit. Hamar kiderült, hogy elsősorban a 3G szolgáltatással van gond, minden más leállása kvázi mellékhatás.
A tömeges leállás után 4-5 órával a hangszolgáltatást sikerült helyreállítani, aminek köszönhetően az előfizetők nagy része megnyugodott. A 3G szolgáltatás azonban – bár erről a T-Mobile se a Twitteren, se a Facebookon már nem tájékoztatott – csak az erre következő 3-4 óra alatt indult teljes egészében.
A T-Mobile az esetleg fennmaradó elszigetelt problémákat már egyenként oldja meg, tömeges zavar ugyanis már nem fordulhat elő.