A Tesco megokosítja a bolton belüli hirdetőfelületeit: a kamerákkal és arcfelismerő szoftverrel felszerelt képernyők első körben megállapítják, hogy milyen nemű, illetve nagyjából milyen korú vásárló látókörébe kerültek, majd elkezdik sugározni a célcsoportnak megfelelő reklámot.
Az egyelőre csak Angliában bevezetésre kerülő rendszer azt is méri, hogy mennyi ideig sikerült lekötni a gyanútlan “áldozatok” figyelmét, így a hirdetők pontosan tudják majd, hogy melyik reklám jó, és melyiken van még mit csiszolni.
Az ötlet egyszerre zseniális és ijesztő – nekünk a Különvélemény című film idevágó jelenetét juttatta eszünkbe.
Követnek is a reklámok
Nemrég egy kanadai újításról számoltunk be. Ott egy kiadó üzlet azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a járókelők kel együtt mozgó hirdetést tettek ki. A szenzorokból érkező jelek alapján egy motoros mechanizmus jobbra-balra mozgatja a reklámtáblát, így aztán az mindig szem előtt van. Itt meg is nézheti.