A 2019-ig visszanyúló történetben két „lottónyertes” végül beismerte, hogy csalást követtek el, miután a gyanú szerint valaki más bankkártyájával vásárolták meg a 4 millió fontos (1,73 milliárd forintos) jackpotra jogosító szelvényt.
A LADBible azt írja, hogy a szóban forgó év áprilisában egy Mark Goodram nevű kétgyermekes boltoni családapa és barátja, a 31 éves barátja, Jon-Ross Watson egy dél-londoni szupermarketben vásárolta meg a kaparós lottó sorsjegyet, amellyel hatalmasat nyertek.
Pontosabban nyertek volna, ha ki nem derül, hogy a Daily Mail által csak karrierbűnözőként bemutatott szerencsevadászok nem a saját pénzükből vették a sorsjegyet. Persze ők erre nem gondoltak, ezért a kaparás után rögtön egy négynapos tivornyát tartottak, és még a közösségi médiában is felvágtak a nyereményükkel. Viszont amikor bejelentkeztek a pénzért, a brit nemzeti lottótársaságnak gyanús lett, hogy egyikőjüknek sem volt bankszámlája.
Védekezésül azt mondták: a jegy megvásárlásához használt kártya egy barátjuké volt, és nem tudtak arról, hogy a kártyát lopott volna.
A kártya tulajdonosa azonban tagadta, hogy ez így lett volna.
A Sun beszámolója szerint a kártyavár idén decemberben dőlt össze a bíróságon, amikor a páros végül beismerte, hogy valójában csalást követtek el.
A Lancashire államban található boltoni koronabíróságon elhangzottak alapján a két férfi azért utazott Boltonból a dél-londoni Claphambe, hogy összekolduljanak maguknak némi pénzt. Londonban aztán 2019. április 22-én két kaparós sorsjegyet is vettek a bankkártyával, ami nem az ő nevükre volt kiállítva. Azért kettőt, mert az első szelvénnyel csak 10 fontot, azaz kevesebb mint 5 ezer forintnak megfelelő összeget nyertek.
A nyereményt még aznap megpróbálták átvenni, a négynapos tivornya csak ezek után következett. A brit állami lottót lebonyolító Camelot nevű cég azonban soha nem adott nekik semmit a 4 millió fontból, így az „egyetlen pénznyereményük” az a 172 font (74 ezer forint) volt, amit a bankkártya segítségével elköltöttek.
Az, hogy a nyereménnyel valójában mi történt, jelenleg sem világos. Tavaly júniusban egy harmadik férfi is jelentkezett érte azt állítva, hogy az ő kártyáját használták, de neki sem fizették ki a hatalmas összeget.
A Camelot akkor úgy reagált az üggyel kapcsolatos kérdésekre, hogy „nem kommentálják az egyes nyereményigényléseket”, de „szigorú biztonsági eljárásokat” követnek a jegyérvényesítési folyamat során.