Egy ausztrál Instagram-sztár elpanaszolta, mennyi nehézséggel kell szembenéznie munkája során.
Cassidy McGill-t a Love Island Australia című műsorból ismerték meg a legtöbben. A 23 éves nő azóta influenszerként tevékenykedik: közel 260 ezer követője van az Instagramon; leginkább divat és fitnesz témakörökben posztol – és természetesen gyakran termékeket és szolgáltatásokat is reklámoz a képeken és a videókon (feltehetően brutális összegekért cserébe, de erről majd később).
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
McGill most egy Instagram-sztoriban azért fakadt ki, mert szerinte sokan megbélyegzik, lenézik azokat, akiknek a közösségi médiában való szereplés a munkája, mondván semmit nem csinálnak, cserébe rengeteg pénzt kaszálnak. Ezzel szemben szerinte ez egy soha véget nem érő munka, amelynek végzése közben folyamatosan komoly nyomás helyezedik rájuk, influenszerekre. Azt mondja, neki például 260 ezer főnöke van, akiknek a boldogságát és vágyait mindig szem előtt kell tartania,
Végül ez az utolsó kőkemény érve:
Tehát ez egy nehéz munka, sosincs vége, de látjátok, mégis csináljuk.
Visszatérve a szponzorált posztokra: a BBC-nek még 2018 őszén nyilatkozott egy influenszerekkel foglalkozó marketing-ügynökség kreatív igazgatója, aki elmondta, hogy a 10 ezernél több rajongóval rendelkező instagramozóknak bejegyzésenként (tehát egyetlen képért vagy videóért, amin a termékkel pózolnak) akár 750 fontot (280 ezer forint) is fizethetnek a cégek, míg a milliós követőbázisú sztárok akár 10 ezer fontot (3,7 millió forint) is kaszálhatnak egyetlen poszttal.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon