Nemrég adott nekünk interjút Kajdi Csaba, leginkább amiatt, mert viszonylag gátlástalanul szól be, pontosabban parodizál Instagramján celebeket és úgynevezett influenszereket. De nemcsak emiatt érdemes tudni, hogy ki ő, hanem azért is, mert ő volt az, aki felfuttatta többek közt Mihalik Enikőt, vagyis van némi fogalma arról, hogy miként működik a divat- és a modellszakma.
Utóbbi miatt hívták be őt szerda reggel RTL Klub reggeli műsorába, méghozzá az épp itthon tartózkodó Mihalik Enikővel, hogy arról beszélgessenek velük, hogyan hígult fel a modellszakma az önjelölt modellek, vagyis az instagramsztár influenszerek miatt.
Enikővel elindultunk egy másik irányba, ahol az lenne a cél, hogy ő mint magyarországi szupermodell, elkezdjen influenszerként is működni, meg dolgozni. Ennek következtében elkezdtem figyelni a magyar influenszer világot, hogy ez hogy működik, hogy néz ki, és döbbenten elkeseredtem, hogy ez miről szól. Tényleg azt láttam, hogy egymást követik a magyar celebek béna reklámjai. Eltolódott ez azt egész. Annak idején azt láttam, hogy van egy értéke valaminek. Műsorvezető vagy, elértél valamit, ennek következtében nő a követőid száma. Most pedig azt látom, hogy kitalálom magamról – mint ahogy én is – hogy másnap influenszer leszek, elkezdek majomkodni szépen a kis telefonommal, mire 14 ezer követőm lesz, és virágcsokrokat kapok, krémet, Jennifer Lopez sminkkészletet, és azon gondolkodom, hogy ez most tényleg így működik?
– mondta Kajdi a műsort vezető Wossala Rozinának és Szabó Zsófinak.
Mert miközben erről beszélt, ott ült mellett fél méterre Debreczeni Annoni Zita, aki végig-glammodellkedte a 2000-es éveket, és aki jelenleg is úgynevezett influenszerként működik Instagramon, ahol paplant reklámoz. Nem mellékesen pedig Kajdi neki is többször beszólt a celebekről nem is annyira görbe tükröt mutató instagram-sztorijai közt.
Majd Wossala Rozina feltette a kérdést, hogy „az Instagram által hígul-e a szakma, látszik-e, hogy a közösségi médiával bevonzódnak olyan idézőjeles modellek, akik nem szakmának tekintik mindezt, hanem a pillanat adta, hogy azzá váltak.” Ezek után hozta fel Kajdi és Mihalik példaként azt, hogy hamarosan bemutatnak egy hajkampányt, amiben Mihalik egy híresebb influenszer lánnyal szerepel, a kampánynak viszont nem Mihalik, hanem a másik lány a főszereplője, ami Kajdi szerint gyalázatos, és már csak ezért is érzik szükségesnek, hogy Mihalikot a közösségi médiás felületeken is brandeljék.
Annoni Zita ezek után megjegyezte, hogy szerinte nem kellene bántani az influenszer lányokat, mire Kajdi azzal válaszolt:
Bántani nem bántod, csak próbálod a helyén kezelni. Egy nemzetközi modell belerak tíz évet a karrierjébe. Elindul szépen Békéscsabáról 15 évesen egy modellversenyen, megnyeri, végigcsinálja, végigdolgozta, és eljutottunk egy olyan világba, hogy egyébként megjelenik egy olyan lány, aki a közelét sem tette meg ennek az útnak, és nagyobb sztár lesz.
Mindezt még mindig Annoni Zita jelenlétében, akiről mintha a beszélgetés alatt minden jelenlévő elfelejtette volna, vagy próbálta elfelejteni, hogy bár már rég fotósként keresi a pénzt, de az Instagram nélküli 2000-es években ő, Zimány Linda, Dukai Regina és Bódi Sylvi voltak azok, akik gyakorlatilag ugyanúgy hígították azt a modellszakmát, amiben akkor Ebergényi Réka volt a nagy név, és amiből Mihalik Enikő is kinőtte magát mára igazi szupermodellé.
Kiemelt kép: RTL Klub