Magyar idő szerint vasárnap reggel 56 körös futammal indult a 2019 után visszatérő Kínai Nagydíj. Max Verstappen rajtolt az élről Sanghajban, majd rögtön az élre állt, Alonso megelőzte Perezt, majd az 5. körben a mexikói visszaelőzte a spanyolt. Az első komoly említésre méltó esemény a 15. körben történt, amikor Pierre Gasly kerékcserére ment ki, és eközben a jobb hátsó kereke lerepült, ami elütötte az Alpine egyik szerelőjét. A rádiózás alapján a stábtag sértetlenül megúszta az esetet.
Alpine is not trying to kill one of the mechanics in pits.
Gasly going away without the wheel. #ChineseGP pic.twitter.com/KzrwkrHTdj
— Maxx | F1newsletter.com (@F1_Newsletter) April 21, 2024
A 21. körben Bottas motorhiba miatt állt ki. Nem a legjobb helyen adta meg magát a technikája, percekig erőlködtek a pályamunkások, amíg arrébb tudták tolni az autóját, végül az FIA kis idő elteltével a virtuális biztonsági autós fázis mellett döntött, majd a 24. körben már a valós biztonsági autó is megjelent.
A kiállások után Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Alonso, Russell, Piastri, Ricciardo és Stroll volt az első tíz sorrendje, így autóztak egymás után a biztonsági autó mögött, mígnem a 27. körben, éppen az újraindítás előtt a nagy helyezkedésben Stroll koccant Ricciardóval, valamint Cunoda és Magnussen is defektet kapott – újra visszajött a safety car.
A 31. kör végén jött ki a biztonsági autó, ekkor Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Alonso, Sainz, Russell, Piastri, Ricciardo, Hülkenberg, Hamilton, Ocon, Albon, Sargeant, Csou, Gasly, Magnussen és Stroll volt a sorrend.
Ricciardo autóját azonban megviselte az az ütközés, ezért a 34. körben feladta a versenyt.