Még csak a szezon előtti barcelonai tesztnél jár a Forma-1, de máris van miről beszélni:
Többen is arra lettek figyelmesek, hogy Lewis Hamilton előre-hátra mozgatja a kormányt a kanyaroknál. A DAS-nak elnevezett újítás lényege, hogy a versenyzők ezzel tudják állítani a kerékösszetartást, ugyanakkor többen is megkérdőjelezték a rendszer szabályosságát.
La #Mercedes #W11 di #Hamilton con una incredibile soluzione sul volante che si sposta tra accelerazione e frenata. #barcellona #test pic.twitter.com/2h8kzy4dWf
— Giovanni Messi (@Messi98Joe) February 20, 2020
A motorsport.com cikke szerint a nemzetközi szövetség, az FIA már egy ideje tud a Mercedes trükkjéről, és nagyon úgy tűnik, hogy szabályosnak találta azt, ha nem így lenne, akkor a csapat nem folytatta volna a fejlesztését. Akkor lenne szabálytalan, ha használatával változtatni lehetne a felfüggesztésen, az FIA azonban úgy látja, ez egy új, innovatív módja az első kerekek kormányzásának, és a szabályzatban nem szerepel olyan leírás, hogy ne lehetne változtatni a kerekek állásán. Ráadásul nem is elektronikusan megtámogatott, hanem teljesen mechanikus rendszerről van szó.
Általános vélekedés, hogy a Mercedes már azért vetette be most, a barcelonai teszten a használatát, hogy még a szezon rajtja előtt eldőljön, tényleg megfelel-e a szabályoknak az újítás, vagy sem, a csapat nem akarta az idénynyitó Ausztrál Nagydíj eredményeit kockáztatni.
A ferraris Sebastian Vettel azt mondta a BBC-nek, hogy érdekeset húzott a Mercedes, ami a jelek szerint legális is, kíváncsi arra, hogyan fog vele szerepelni a rivális. Ugyanakkor vannak benne kételyek is.
Nem hiszem, hogy olyan sokat adna. Lehet, alábecsülöm a dolgot, de úgy gondolom, nem ez fog dönteni. Rengeteg más elemen múlik az, hogy mennyire versenyképes egy autó. De az tény, hogy ez egy újítás, és majd eldől, hogy a többi csapat használja-e vagy sem.