A korábbi Orosz Nagydíjakból kiindulva rakta össze a mostani versenytaktikát a Ferrari, amely úgy okoskodott, hogy az első kör végén az első két helyet kell elfoglalniuk, hogy legyen esélyük maguk mögött tartani a Mercedeseket.
Az olasz istálló pilótái közül Charles Leclerc az első, Sebastian Vettel a harmadik helyről indult, és közöttük helyezkedett el a címvédő Lewis Hamilton, úgyhogy a rajt után az volt a taktika, hogy Vettel Leclerc szélárnyékát kihasználva tör előre, ami olyan jól sikerült neki, hogy az élre állt.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a verseny után elmondta, az volt a megállapodás, hogy Vettel később elengedi Leclercet, a monacói a rádión jelezte is, hogy élne a lehetőséggel, ám Vettel nem tartotta be az utasítást. Később a kerékcserék során aztán csak megtörtént a helycsere, ezzel kapcsolatban Binotto azt magyarázta, ebben nem volt semmi tudatosság, Leclerc azért állt ki előbb, mert egyszerűen elkoptak a gumijai.
Tudtuk, hogy ha mindkét autónkkal kiállunk, sebezhetővé válunk egy biztonsági autós fázis esetén Hamiltonnal szemben, ezért igyekeztünk a lehető legtovább kint maradni Sebbel. Aztán Seb gumijai is elkoptak, így neki is ki kellett állnia. Charles került előre, Seb hátulra, de a versenynek még nem volt vége, rengeteg lehetőség lett volna még eldönteni, mi a legjobb opció
– idézi Binottót a Formula.hu.
Végül aztán hiábavaló lett minden okoskodás, Vettel ugyanis kiesett, a Ferrari pedig kénytelen volt beérni Leclerc harmadik helyével.
„Azt hiszem, tartottam magam a verseny előtt megbeszéltekhez. Mattia szerintem elmondott mindent, úgyhogy a magam részéről az a legjobb, ha ehhez nem teszek hozzá semmit” – nyilatkozta Vettel, aki sajnálkozott az elszalasztott lehetőség miatt, mert nagy esélyt érzett egy kettős győzelemre.
Kiemelt kép: HOCH ZWEI / dpa Picture-Alliance