Forma-1
Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg leads at the start of the Formula One Japanese Grand Prix in Suzuka on October 9, 2016. / AFP PHOTO / TOSHIFUMI KITAMURA

Az F1 történetének legizgalmasabb nyári szünete kezdődött

24.hu
24.hu

2018. 08. 02. 14:05

Korábban a témában:

A Forma-1-es rajongókat a kategória augusztusi nyári szünete alatt általában a szezon második felére való esélylatolgatás, valamint a következő évi szabályváltozások és pilóta-átigazolások tartják lázban. Ebben a tekintetben talán a királykategória egyik legmozgalmasabb szünete következhet. Összeszedtük az említett témákban való friss információkat és híreket.

Vettel teszi bajnokká Hamiltont?

Mióta 2014-ben megjelentek a V6-os hibrid erőforrások, a Mercedes hatalmas motorikus fölénnyel nyerte a világbajnoki címeket. 2017-ben új aeroszabályok szerint építették meg az autókat, a Ferrari pedig elkezdett felzárkózni a németekre, a nyári szünetig reális esélyük volt a trónfosztásra. A tavalyi szezon második felében azonban fejlesztésben lehagyta őket a Mercedes, a motorikus különbség ugyan csökkent, de még mindig Lewis Hamiltonék voltak lóerő fölényben, valamint az olasz csapat is hibázgatott. Ezen körülmények összessége pedig a brit negyedik világbajnoki címéhez vezetett.

A 2018-as szezonban 21 futamból tizenkettőn vagyunk túl, és úgy tűnik, a Ferrari rendelkezik a legjobb autóval és motorral, ennek ellenére azonban a nyári szünetben Hamilton lehet a nyugodtabb, mivel 24 ponttal vezet Sebastian Vettel előtt. Ez a különbség nagy részben köszönhető Vettel hibáinak, amelyek meglepőek egy négyszeres világbajnoktól. A francia versenyhétvégén a rajtnál Bottassal ütközött, Ausztriában rajtbüntetést kapott feltartásért, a Német Nagydíjon az első helyről csúszott ki, majd a Hungaroringen ismét sokat kockáztatott a Bottassal történt előzésnél. Ha a német pilóta nem rakja magát össze fejben, akkor hiába jó az autója, Hamilton le fog csapni az adandó lehetőségekre.

A Mercedes sem lehet nyugodt, mivel az utóbbi évek dominanciája után utolérte (vagy már meg is előzte) őket a Ferrari, és ha nincsenek Vettel hibái, akkor akár jelentősebb hátrányba is kerülhettek volna. A szezon második felében nagy szerep juthat mindkét oldalon a másik pilótáknak, Bottasnak, és Räikkönennek, akik jó másodhegedűsként fontos pontokat rabolhatnak el a riválisoktól.

2019-ben több előzést láthatunk majd?

A következő, 2019-es szezontól több szabályváltozást is lesz annak érdekében, hogy az előzések száma emelkedjenek. A következő idényben megváltoznak az első és hátsó szárnyak, valamint átalakulnak az első kerekek mögötti területek is. Ezek a változások, a 2021-re tervezett nagy szabályváltozások előszele, ahol a tervek szerint az autók motorikusan és kinézetben is változásokon mehetnek majd át. A 2019-es változtatásoktól a szabályalkotók azt várják, hogy az egyszerűbb szárnyaknak köszönhetően az autók által keltett turbulens levegő változni fog, így azok már nem generálnak a követő tapadására káros légörvényeket, így pedig nőhet az előzések száma, mivel könnyebben lehet majd szorosan egymás mögött autózni.

Kimi Räikkönennek még mindig helye van a Ferrarinál?

A pilótapiac rengeteg változást hozhat a jövő évre, de az sem elképzelhetetlen, hogy mindenki marad ott, ahol van. Az egyik legérdekesebb kérdés, hogy mi lesz Kimi Räikkönen sorsa? Rengeteg hír látott napvilágot arról, hogy a nemsokára 39. életévét betöltő finnt a Sauber tehetsége, Charles Leclerc válthatja akár már 2019-től. Az egyszeres világbajnok helyzete azonban a sajnálatosan elhalálozott Ferrari elnök, Sergio Marchionne miatt változhatott, ugyanis az új elnökség megtartaná a jelenlegi párost. Ebbe a helyzetbe még egy csavar is lehet, mivel a pletykák szerint Fernando Alonso jelentkezett be a Ferrarihoz, akinek, ha nyerni akar még, más opciója nem igen van.

A nyári szünet eseményeire hatással lehet a Force India csődeljárás alá vonása is, amit nem más, mint a csapat egyik versenyzője, Sergio Perez indított el. Az eljárás keretében az indiai alakulat reménykedik abban, hogy az új befektetőknek köszönhetően jövőre is ott tudnak lenni egy versenyképes autóval a rajtrácson. A sokat hibázó Haas pilóta, Romain Grosjean helye sem atombiztos az amerikai csapatnál, az ő távozásával egy elég versenyképes hely szabadulna fel, amit minden bizonnyal a Ferrari valamelyik fiatalja foglalna el, Leclerc, vagy Antonio Giovinazzi lehet a befutó. A nyári szünet egyik nagy talánya lehet, hogy hogyan alakul Daniel Ricciardo és a Red Bull kapcsolata. Az ausztrál pilóta a szezon első harmadában nem titkolta, hogy szívesen folytatná akár a Mercedesnél vagy a Ferrarinál, de végül csak a Red Bull-al kezdett komolyan tárgyalni, velük azonban még egyelőre nem tudott megegyezni.

Az kijelenthetjük, hogy az idei, 2018-as szezonra idáig nem lehet panaszunk, izgalmaknak nem vagyunk a híján. Ha Ferrari ebben a szezonban tudja tartani a lépést a Mercedessel, és kevesebbet hibáznak, akkor az utolsó kilenc versenyhétvége változatosnak és szorosnak ígérkezik. A nyár végi és az őszi időszaknak pedig külön pikantériát adhat a versenyzői piac alakulása, valamint a 2021-es szabályváltozások körüli viták és érdekellentétek.

Beke Zsombor

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Drégelypalánk, 2019. január 9.
Személyvonat Nógrád megyében, a behavazott Drégelypalánk közelében 2019. január 9-én.
MTI/Máthé Zoltán

Holnaptól három hétig havazni fog

Kommentek

This handout video grab taken from footage released by the Royal Thai Navy on July 11, 2018 shows rescue personnel during the rescue operation for members of the "Wild Boars" Thai youth football team inside the Tham Luang cave in Khun Nam Nang Non Forest Park in Mae Sai district. - The 12 boys rescued from a Thai cave were passed "sleeping" on stretchers through the treacherous passageways, a former Thai Navy SEAL told AFP on July 11, giving the first clear details of an astonishing rescue mission that has captivated the world. (Photo by Handout / ROYAL THAI NAVY / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / Royal Thai Navy " - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.