Két Ferrari-győzelemmel indult a Forma-1-es idény, Sebastian Vettel Ausztráliában és Bahreinben is nyerni tudott, így aztán fel volt adva a lecke a Mercedes számára. A Ferrari a harmadik versenyhétvégén, Kínában is jól kezdett, hiszen az időmérő első két helyén Vettel és Kimi Räikkönen végzett.
Ezek után amikor elrajtolt a mezőny, Valtteri Bottas megelőzte Kimi Räikkönent, a századik Mercedeses versenyén induló Lewis Hamilton viszont sokáig csak szenvedett, nagyjából az ötödik helyen autózott. A verseny első fele aránylag eseménytelenül telt, azonban a 30. körben váratlan főszereplői lettek a futamnak:
Hiába a mezőny végén történt mindez, az elejét is befolyásolta. Az élcsapatok ugyanis egy kiállással akarták lehozni a versenyt, vagyis a 28. körre mindenki túl volt már az 56 körös versenyen a bokszkiálláson. A Red Bullnál azonban villámgyorsan reagáltak, lekapták Daniel Ricciardót és Max Verstappent is és lágy keverékű gumikat tettek az autókra.
A Mercedeseken teljesen kihűltek a gumik, Lewis Hamilton csak azért nem veszítette el azonnal a harmadik helyét, mert Verstappen nagyon türelmetlenül próbált előzni. A holland második hibája már többe került, gyakorlatilag kiütötte Vettelt a versenyből, tíz másodperces büntetést kapott. Hibája miatt csapattársa, Daniel Ricciardo került negyedik helyre, így rajta volt a sor, hogy előzzön.
És az ausztrálnak nem kell kétszer mondani, először Hamilton elé bújt be, majd Sebastian Vettelt hagyta faképnél és végül az élen haladó Bottas sem tudta megállítani, így az ausztrál szenzációsan versenyezve az élre tört és megnyerte a futamot.
A múlt héten acsarkodó Haas pilóták Kínában is alkottak, Kevin Magnussen úgy érezte, hogy csapattársa, Romain Grosjean feltartja, így a francia fülére szólt az istálló, hogy engedje el a dánt. Grosjean sokat káromkodott, hogy már a verseny elején szivatják, de legyünk őszinték, Bahreinben is kiszúrt a társával, ez volt a biztonságos megoldás.
Az ütköző Toro Rossók közül egyébként csak Hartley adta fel a futamot, sőt az egész mezőnyből egyedül ő adta fel a versenyt, három körrel a vége előtt. Folytatás két hét múlva.
Kiemelt fotó: Antonin Vincent / DPPI