Forma-1

Haldoklik az F1

Amerikai Nagydíj (forma-1, amerikai nagydíj, )
Amerikai Nagydíj (forma-1, amerikai nagydíj, )

Kis csapatok csődjei, lassú autók, a győztes istállót illetően kiszámítható, előre lefutott versenyek, Formula-E és veszekedés, az "ükapakorba lépő" Bernie Ecclestone hatalma a biznisz irányítása felett. Ez nem tesz jót a sorozatnak.

A Marusia és a Caterham csődje után felerősödtek azok a hangok, miszerint a Forma-1 jelenlegi formájában egyre szűkebb kör játékszere, egyre érdektelenebb lesz a közönség számára, így lényegében negatív pályára került.

Tán a címben használt “haldoklik” szó még enyhe túlzás, de tény, miközben a gyártók és a pénzemberek azon fáradoznak, hogy lehetőleg még halála előtt kipenderítsék hatalmából az október 28-án 84. életévét betöltő Bernie Ecclestonet, az év eleji szabálymódosítások nem tettek jót a sebességnek és a látványnak, a versenyek idén előre lefutottak, egy, maximum kétesélyessé váltak, unalmasak, a kis csapatok anyagi forrás tekintetében leszakadtak a nagyoktól, míg a háttérben már ott dübörög a Forma-E.

 
Fotó: europress 

Pozitívumként próbálják eladni ugyanakkor, hogy a lassulást – mármint az autók sebessége tekintetében – mintha sikerült volna megállítani. Az Amerikai Nagydíjon fordult elő először idén, hogy a pole pozíciós Nico Rosberg 1:36.067-es eredménye 271 ezreddel gyorsabb volt Sebastian Vettel 2013-as pole-idejénél.  

Az új autók az év elején három-négy másodperccel voltak lassabbak az előző évieknél, és ezért számos szurkoló húzta a száját. A szakemberek már akkor azzal biztatták a népet, hogy a csapatok folyamatos fejlesztési munkájának köszönhetően folyamatosan csökkenhet vagy akár el is tűnhet a különbség, és lám, nyolc hónappal később meg is valósult mindez – egyszer.

Mert mindez inkább az austini pálya jobb tapadásának és a Pirelli tavalyinál lágyabb gumijainak volt köszönhető….

Ajánlott videó

Olvasói sztorik