Miután hétfő este, kedd reggel világossá vált, hogy a Caterham mindkét tavalyi versenyzőjét elengedte, egyértelmű volt, hogy hamarosan kiderül, kikkel pótolják Charles Picet és Giedo van der Gardét.
A kedden késő délelőtt megtett bejelentés nem hozott meglepetést, a már jó pár hete emlegetett neveket erősítette meg a leafieldi alakulat, azaz a korábbi Toyota– és Sauber-pilóta Kobajasi Kamui és a pénzes svéd GP2-es tehetség, Marcus Ericsson lett a Caterham versenyzője 2014-re. Tartalékosként és tesztelőként felvették a korábban a Saubernél alkalmazott holland Robin Frijnst, mellette pedig marad az amerikai Alexander Rossi, aki az indonéz Ryo Haryantóval alkotja majd a Caterham GP2-es csapatát.
“Nagy megtiszteltetés, hogy a versenyzői képességeim és a tapasztalatom alapján szerződtettek, nagyon örülök a mai bejelentésnek” – kezdte Kobajasi. “Mindent beleadok majd, hogy elérjük a céljainkat!”
“Különösen szeretnék köszönetet mondani a szurkolóimnak, akik pénzzel támogatták a Kamui alapot” – utalt arra a japán, hogy 2012 végén gyűjtést indított az F1-es visszatéréséhez, amelyből végül 7-8 millió euró jött össze. “Az adományok plusz motivációt adtak a visszatéréshez, nagyon örülök, hogy az összegyűlt pénz a visszatérésem mellett a Caterham fejlődését is segítheti majd idén!” – magyarázta a 27 éves versenyző, aki a Ferrari GT- és F1-es demópilótájaként töltötte a 2013-as évet.
Az elmúlt négy idényt a GP2-ben eltöltő, 23 éves Ericsson így beszélt:
“Nagy büszkeséggel tölt el ez a pillanat engem és mindenkit, aki segített valóra váltani a Forma-1-es álmomat. A Caterham-csapattal 2014-ben belépek az F1-be, alig várom az idényt és az ausztráliai szezonnyitót! Svédország számára is nagyszerű hír, hogy 2014-től újra lesz svéd versenyző a rajtrácson. A gokartos korszakom, kilenc éves korom óta arra hajtottam, hogy eljussak a Forma-1-be. A Caterham még ma is egy új csapat, közösen tanuljuk majd az új szabályokat.”
“A kellemes karácsnyi szünet után már meg is kezdtem a munkát. Az erőnlétemmel sosem volt gond, de a Caterham megkezdett tárgyalások óta még keményebben dolgoztam, ezután pedig igyekszem majd a lehető legtöbb időt tölteni a leafieldi központban- azután pedig a spanyolországi és a bahreini teszteken is, hogy minél aktívabb szerepet vállalhassak az autó kiismerésében és a potenciáljának kiaknázásában. Nagy kihívás vár ránk, rám és a csapatra is, de úgy érzem, készen állok!”