Sam Michael, a McLaren sportigazgatója elmondta, a csapat három tizeddel volt gyorsabb a tavalyi év második felében a Red Bullnál, idén viszont pont fordítva van – írta a vezess.hu.
Idáig a Red Bull után a Ferrari hozta a leggyorsabb kerékcseréket 2,9 másodperces átlaggal, a dobogó legalsó fokán pedig a Mercedes áll 3,06 másodperccel.
Minden századmásodperc számít a Red Bull kerékcseréinél
Fotó: AFP
Az év eddigi öt leggyorsabb kerékcseréje mind a Red Bull nevéhez fűződik, köztük Webber rekordot jelentő 2,13 másodperces bokszkiállása Malajziában. A Mercedes szerint két másodperc alá is lehet süllyedni.
„A Nürburgringen, az egyik edzésen 1,6 másodperces cserénk volt, de természetesen egy edzésen hiányzik az a feszültség, amely szinte tapintható egy versenykiállás során” – beszélt Ron Meadows sportigazgató.
A FIA egy olyan rögzítő anya bevezetését fontolgatja, amely hibás felszerelés esetén sem engedi lerepülni a kereket. A szabály a Red Bull nürnburgringi hibájából ered, amikor is Webber elszálló kereke kiütött egy operatőrt. Az Auto, Motor und Sport arra enged következtetni, hogy az idény második részében lassabb kerékcserék jönnek majd.
A Red Bull – a Német Nagydíjon történt baki miatt – a Hungaroringen tesztelte a problémák kiszűrésére alkalmazott opciót. A magyarországi kiállásaik így fél másodperccel lassultak a korábbiakhoz mérve.