Ezt a keveréket már tesztelték a versenyzők Montrealban, akkor a szabadedzéseken került fel a fehér Pzero a versenygépekre. Ez lesz az elsődleges abroncs a valenciai hétvégén, míg a lágy lesz a másik választható keverék.
„Azért választottuk ezt a két fajtát, mert Valenciában nagyon nehéz előzni és a gumikopás is nagy lesz. A csapatok így a stratégia megválasztásával kerülhetnek nyerő pozícióba, a két gumi között ugyanis másodperces különbség van körönként. A medium keveréket sokkal strapabíróbbra terveztük, mint a többit, kicsit módosítottunk rajta, mint a kemény gumik esetében Spanyolországban” – mondta Paul Hembrey, a Pirelli motorsport-igazgatója.
Eredetileg a szuperlágy gumi lett volna a második választási opció, ám az olasz gumigyártó azért döntött a lágy mellett, mert kevesebb kiállást szeretne az Európai Nagydíjon.