Az elemzők szerint a vonalkód, amely a Ferrari versenygépein, valamint a pilóták ruházatán és sisakján is látható, egyértelműen egy cigarettásdobozra emlékeztet. A vonalkód ráadásul nem sokkal a dohányreklámok betiltása után jelent meg, pont azon a helyen, ahol korábban a névadó szponzor felirata volt látható.
“A vonalkód úgy néz ki, mint egy fél doboz Marlboro cigaretta. Megdöbbentem, amikor láttam, és szerintem ezzel túl messzire mentek. Ha megnézzük, hogy ez a vonalkód az elmúlt években hogyan módosult, akkor egyértelműen rejtett reklámról beszélhetünk.” – mondta John Britton, brit „Royal College of Physicians” tagja.
Míg a Dohányellenőrző Központ az üggyel kapcsolatban csak magyarázatot kért a csapattól, mért pont vonalkód van a gépeken, addig az európai egészségügyi minisztérium felszólította a brit és a spanyol kormányt arra, hogy vizsgálja meg a feltételezett rejtett reklám kérdését.
A Ferrari közleménye szerint “A vonalkód nem része semmiféle rejtett reklámkampánynak, és az autó designhoz tartozik.”
AJÁNLOTT LINKEK:
A Ferrarit rejtett reklámozással vádolják (Motorsportal.hu)