A brazil Ronaldo, a Fenomén, 51 százalékos tulajdonrészt vásárolt szeptember elején a spanyol labdarúgó élvonalba a nyáron visszajutott Real Valladolidban. A klub döcögős rajtot vett, azonban csütörtök este, a La Liga 6. fordulójában az eddigi három döntetlen, két vereség mellé végre egy győzelmet is begyűjtött az új tulajdonos csapata. Pedig nem úgy nézett ki, hogy mosolyogva megy haza az Estadio José Zorrilla közönsége.
A 47. percben Postigo szerzett vezetést a vendégeknek, de három perccel később jól bólintott Enes Ünal, majd az 56. percben Nacho elképesztően nagy bombájával gyűjtötte be a három pontot. Ezzel a Valladolid már felmászott a tabella 14. helyére és immár nem kieső.
Ok, de miért vesz Ronaldo jo-jo klubot?
Kérdés persze az is, Ronaldo miért ad ki 30 millió fontot egy olyan csapatért, amelyet Spanyolországban is csak jo-jo klubnak hívnak, mert annyira instabil a pénzügyi és szakmai teljesítménye, hogy folyamatosan ingázik az első és a másodosztály között. Ráadásul korábban a kasztíliai város csapata jelentős adósságot halmozott fel, amelyet a jelenlegi vezetés ugyan komoly erőfeszítésekkel törleszt – egész sikeres e téren –, de pont e miatt nem tudnak egyről a kettőre, a stabil fejlődés útjára lépni.
A klub elnöke továbbra is Carlos Suarez maradt, azonban a brazil a pénzen kívül új ötleteket hozott a globális növekedés érdekében. Céljai közt szerepel, hogy a nevét, ismertségét kihasználva világszerte növekedést érjenek el nézettségben, szponzori bevételekben. Tudni kell, Ronaldónak élethosszig tartó partnersége van a Nike-kal, ami a neve mellett kifejezetten komoly marketinghátteret, potenciált jelent a tekintélyes klubbá válás útján.
Ronaldónak jelentős múltja, kapcsolati tőkéje van a spanyol legfelsőbb körökben is, hiszen a Barcelonában két év alatt 37 meccsen 34 gólt lőtt, míg Madridban 2002-07 között 127 meccsen 83 gólt szerzett. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy brazil játékosról beszélünk, ami a jövőben számos tehetséges fiatal honfitársa átigazolásában lehet segítségére.
Hogy mit jelent Ronaldo neve, azt az a tény is mutatja, a Valladolid ugyan relatív jelentéktelen pont a világ futballjának térképén, ennek ellenére a Fenomén tulajdonossá válásáról a világ összes lapja beszámolt. Valladolid ezt a rivaldafényt máris imádja.
A 30 milliós vételi ár, illetve a spanyol bajnokság megnövekedett televíziós bevételei – a Valladolid nagyjából 60 millió euró közvetítési jogdíjra számíthat erre az évre –, továbbá a várható új szponzori megállapodások olyan pénzügyi forrást jelentenek, amely kiegészülve az új tulajdonos nevével, a benne rejlő szakmai és marketing potenciállal, egészen pozitív jövőt sejtet a majd 300 ezres város futballjában. Pláne, ha a csapat további győzelmekkel folytatja a bajnokságban.
(Nyitóképe Ronaldo a szurkolók körében, AFP / Cesar Manso)