Az amerikai autómárkával kötött szerződés a legjobbkor érkezett: egyes fanatikus szurkolói csoportok hangja újra felerősödött a korai BL kiesés óta. Újabban bojkottálják a szponzorok termékeinek vásárlását, ezzel ellenezve a klub New York-i tőzsdére tervezett bevezetését. Azzal vádolják a tulajdonos amerikai Glazer családot, hogy a 2005-ös felvásárlásakor keletkezett 790 millió font adósság rossz hatással van a csapat teljesítményére. Ehhez képest azért egész jól muzsikál azóta is a MU… A Glazerek hatalomátvétele óta amellett, hogy háromszor volt bajnok, egyszer BL-t is nyert, ami azért nem nevezhető gyenge teljesítménynek.
Ráadásul a Manchester United globális szinten 659 millió főre becsült rajongói kört tudhat maga mögött, így nem valószínű, hogy megrengetné a MU-t, mint gazdasági vállalkozást..
Mindenesetre az új Chevrolet felirat a 2014-15-ös szezontól váltja a jelenlegi Aon logót – írja a sportsmarketing.hu. A biztosítótársaság most 19,6 millió fontot fizet évente, így több mint kétszeresére növelte a mezfelülete értékét a Manchester United. Bár az Aon 2014-től lekerül a vörös ördögök mezéről, nem szünteti meg a kapcsolatot a csapattal, hanem a klubnak a cégvezetőket, szponzorokat és politikusokat tömörítő üzleti partneri rendszerének, valamint a fiatalokat felkaroló alapítványának [Manchester United Foundation] a támogatója lesz.
Az üzlet természetesen minden eddigi rekordot megdöntött: a Barcelona és a Qatar Foundation évente 25 millió fontot érő megállapodását taszította le e trónról. A Manchester United az első évben 44 millió fontot kap, majd az összeg 2,1 százalékkal emelkedik minden évben a kifutási idő végéig. 2006-ban a Vodafone még csak 8 millió fontot fizetett a vörös ördögök mezszponzori jogáért, az AIG pedig 14,1 milliót adott az Aon előtti időszakban, 2007 és 2010 között.
A labdarúgás TOP 10 mezszponzori szerződése: |
1. Manchester United – Chevrolet – 51 millió font / év |