Foci

Elképesztő futballüzletet kötött a MU

manchester united-manchester city (manchester united, manchester city, )
manchester united-manchester city (manchester united, manchester city, )

A Chevrolet 357 millió fontért vette meg a Manchester United mezét. A reklámszerződés hét évre köttetett, így évi 51 millió font bevételt jelent a MU-nak.

Az amerikai autómárkával kötött szerződés a legjobbkor érkezett: egyes fanatikus szurkolói csoportok hangja újra felerősödött a korai BL kiesés óta. Újabban bojkottálják a szponzorok termékeinek vásárlását, ezzel ellenezve a klub New York-i tőzsdére tervezett bevezetését. Azzal vádolják a tulajdonos amerikai Glazer családot, hogy a 2005-ös felvásárlásakor keletkezett 790 millió font adósság rossz hatással van a csapat teljesítményére. Ehhez képest azért egész jól muzsikál azóta is a MU… A Glazerek hatalomátvétele óta amellett, hogy háromszor volt bajnok, egyszer BL-t is nyert, ami azért nem nevezhető gyenge teljesítménynek.

Ráadásul a Manchester United globális szinten 659 millió főre becsült rajongói kört tudhat maga mögött, így nem valószínű, hogy megrengetné a MU-t, mint gazdasági vállalkozást..

Mindenesetre az új Chevrolet felirat a 2014-15-ös szezontól váltja a jelenlegi Aon logót – írja a sportsmarketing.hu. A biztosítótársaság most 19,6 millió fontot fizet évente, így több mint kétszeresére növelte a mezfelülete értékét a Manchester United. Bár az Aon 2014-től lekerül a vörös ördögök mezéről, nem szünteti meg a kapcsolatot a csapattal, hanem a klubnak a cégvezetőket, szponzorokat és politikusokat tömörítő üzleti partneri rendszerének, valamint a fiatalokat felkaroló alapítványának [Manchester United Foundation] a támogatója lesz.

Az üzlet természetesen minden eddigi rekordot megdöntött: a Barcelona és a Qatar Foundation évente 25 millió fontot érő megállapodását taszította le e trónról. A Manchester United az első évben 44 millió fontot kap, majd az összeg 2,1 százalékkal emelkedik minden évben a kifutási idő végéig. 2006-ban a Vodafone még csak 8 millió fontot fizetett a vörös ördögök mezszponzori jogáért, az AIG pedig 14,1 milliót adott az Aon előtti időszakban, 2007 és 2010 között.

A labdarúgás TOP 10 mezszponzori szerződése:

1. Manchester United – Chevrolet – 51 millió font / év
2. Barcelona FC – Qatar Foundation – 25 millió font / év
3. Bayern München – Deutsche Telekom – 23,6 millió font / év 
4. Liverpool – Standard Chartered – 20 millió font / év
5. Manchester City – Eithad Airways –  20 millió font / év
6. Sunderland – Invest in Africa – 20 millió font / év
7. Real Madrid – BWIN – 16,8 millió font / év 
8. Chelsea – Samsung – 13,8 millió font / év 
9. Tottenham – Autonomy and Investec – 10 millió font / év
10. AC Milan – Emirates – 10 millió font / év

Ajánlott videó

Olvasói sztorik