Sport

Varga András: A japán Suzukiban nagyon örültek, hogy Team Suzuki néven indítunk hajót a Kékszalagon

Magyar Suzuki Zrt.
Magyar Suzuki Zrt.
Európa legnagyobb, 160 km-es tókerülő vitorlásviadalán, a Kékszalagon idén a HUN3 katamarán csapata már Team Suzuki néven folytatja.

A Team Suzuki a motorsportban használt márkanév, amit a MotoGP többszörös világbajnoki cím megszerzése kapcsán ismernek talán a legtöbben  – mondja Varga András marketingvezető, aki kiemelte, hogy a Suzukinak mindig is fontos volt a  technológia, az emberi teljesítmény és az aktív dinamikus márkaimidzs összekapsolódása.

A Team Suzuki bekapcsolódása a szörf-és vitorlássportba a márka még aktívabb oldalát mutatja meg. Ráadásul a mobilitás átalakulásával, amikor a környezetbarát hajtásláncok, szélenergia (és vitorlázás) kerül előtérbe, akkor a zéró karbonkibocsátás felé tartó Suzuki gyárnak és a hazánkban kizárólag hibrid (majd jövő évtől elektromos hajtású) autókat soraiban tudó Suzuki modellpalettának jól áll híven képviselni ezeket a törekvéseket.

A vitorlázás csapatsport, melyben az egyéni tudás, együttműködés mellett a bizalomé a kulcsszerep, ami újabb párhuzam a megbízhatóságáról híres Suzuki márkával.

Lukács Krisztián és csapata mindig az első tízben végzett a Kékszalagon, ahogy Varga András fogalmazott, ugyanazt az együttállást látjuk náluk, mint amit a Team Suzuki képvisel: a teljesítményhez és a belefektetett sokéves munkához adják a nevüket. A HUN3 katamarán csapata már Team Suzuki néven folytatja, a legénység tagjai: a sokszoros magyar bajnok Büki Gábor, aki hajó kormányosa lesz, Büki Zsolt, Kertész Ágoston, dr. Lukács Krisztián, Rozsnyai Domonkos, Simon Benjámin Ruben és Kelemen Tamás alkotja a legénységet. Kelemen Tamás edzőként vett részt a Tokióban olimpiai ezüstérmet szerző Berecz Zsombor felkészítésében. A Team Suzuki az általa tervezett és gyártott vitorlákat használja.

Kollmann András

A vitorlázás valójában egy technikai sport, így az elmúlt 1-2 évtizedben erősen hatott rá a technológia és informatika fejlődése. Szinte robbanászerű az átalakulás a hajók tervezése és kivitelezése terén, lassan évente dobnak piacra egy modernabb és nagyobb tudású hajót ugyanabból – mondta Büki Gábor, a Team Suzuki kormányosa interjúnkban.

Egyébként ilyen módon a vitorlázás nagymértékben hasonlít az autógyártáshoz, a katamaránozás az autóversenyzéshez. Az, hogy idéntől a Suzuki adja a „hátszelet” számunkra a biztonságon túl azt jelenti, hogy a technológiai fejlődés végre összekapcsolódhat a csapattagok tudásával, teljesítményével, és a kettő harmóniája mindkét felet előre repítheti.

Hirdetés

A cikk a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával készült.

Olvasói sztorik