Hosszú Katinka interjút adott egy alapvetően a sport üzleti oldalával foglalkozó szakportálnak, a sportsmarketing.hu-nak. A beszélgetés alatt érthető módon legkevésbé az úszásról esett szó, ellenben márkaépítésről, üzleti jövőről, új Iron Lady termékekről annál inkább.
Kiderült többek közt, hogy:
- Miután a kínai sajtó 2012-ben elkeresztelte Iron Ladynek (lásd a keretest alul), először csak mosolyogtak a néven, majd amikor férjével, Shane Tusuppal elhatározták, hogy belépnek az üzleti életbe, több más ötlet közül ezt a nevet választották. Az ok prózai: ez fejezi ki legjobban Hosszú személyiségét: nem a győzelem a legfontosabb, hanem az edzések, a hozzáállás, a munka, a kitartás, azaz mindaz, ami odavezet.
- A termékfejlesztés saját ötletek alapján, magyar szakemberek bevonásával készül, 36 ember dolgozik a csapatban.
- Az üzlettel Katinka már több időt tölt, mint amennyit az úszás megengedne, ezért bár szereti csinálni, de egyre több dolgot ki kell adnia a kezéből.
- Férje, Shane Tusup, akinek üzleti diplomája van, duplán, helyette is helytáll e téren, de kevesen tudják, hogy rendkívül kreatív ember lévén például számos sok grafikai megoldásban is benne van a keze munkája.
- Az Iron Lady termékek sora az első könyvvel indult, ezért ez a legkedvesebb számára a sokasodó termékek közül.
- Eddig a motivációs könyvből három kötet jelent meg magyarul, de folyamatban van az angol kiadás is.
- A webshopból természetesen Magyarországról rendelnek leginkább, de ott is terjeszkednek a nemzetközi piac felé, már az olimpia idején is sokan vásároltak külföldről is.
- A közeljövőben szélesítik a ruházati üzletágukat, új termékekkel erősítik streetwear kollekciót.
- A tőle már megszokott mindennapos facebookos kommunikáción kívül a YouTube-csatornára helyezik a fő hangsúlyt a közeljövőben, egyre több film kerül majd fel az eddigi 30 darab “Inside the forge” videók mellé.
- A londoni olimpia után Katinka még minden felkérésnek eleget tett, mert a megjelenések segítették a név- és a márkaépítésében. Ma már több felkérést utasít vissza, mint amennyit elfogad. Most már ő irányít. A
- Szponzorok közt válogat, vannak ajánlatok, amiket visszautasít. A multik sokszor csak a klasszikus “legyen egy logó a pólón” megjelenést akarják, míg ők rendre olyan együttműködésben gondolkodnak, amelyben mindkét fél együtt nő, együtt fejlődik. Ezért jelenik meg csak a Biotech és az Univer oldalán.
- Egy-egy kampányra nem szerződik, mert “az ember arca úgy hamar elhasználódhat”.
- Az Iron Aquatics elsősorban sportszakmai dolgokban különbözik a többi szakosztálytól. Klubjukban a fő cél nem a korai versenyeredmények, ezzel állami támogatást biztosító olimpiai pontok elérése, mert ezzel “sok tehetséges fiatal 15-16 éves korára megutálja az úszást, és akár olyan technikai hibák is kialakulnak, amiket 8-10 év úszás után már alig lehet kijavítani”. Az ő filozófiájuk szerint időt kell hagyni a tanulásra, az eredmények elérésére.
- Hosszú úgy gondolja, más magyar sportoló is képes lehet arra a sporton keresztül történő márkaépítésre, amit ők elértek, lévén ők is akkor kezdték az egészet, amikor még egyetlen olimpiai érme sem volt.
- Az egész márkaépítés fő célja, hogy mire abbahagyja az úszást, már készen és legfőképp stabilan kell működjön az Iron Lady márka több üzleti területen is.